درخواست مجید مجیدی از خانواده غزاله برای بخشش آرمان

مجید مجیدی، کارگردان فیلم خورشید در آئین برخط اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان برای آرمان عبدالعالی که در نوجوانی مرتکب به قتل شده است تقاضای بخشش کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجیدی در این آئین اختتامیه سی و سومین جشنواره پس از دریافت پروانه زرین بهترین فیلم‌نامه در بخش سینمای ایران، برای کارگردانی فیلم خورشید گفت: «مطابق مسئولیت اجتماعی‌ام، سال‌ها است که درگیر پرونده قتل دختر نوجوانی توسط یک نوجوان دیگر هستیم؛ درخواست ویژه‌ای از خانواده مقتول دارم که از حق قصاص خود گذشته و آن نوجوان را ببخشند.»

آرمان عبدالعالی در اسفند سال ۹۲ و زمانی که دانش‌آموز سال آخر دبیرستان بود، به اتهام قتل دختری دانشجو به نام غزاله ۱۹ ساله دستگیر شد.

وی در مراحل اولیه دستگیری به قتل دختر مورد علاقه‌اش اعتراف کرد. با آنکه جسد غزاله با گذشت ۷ سال هنوز پیدا نشده، آرمان محاکمه و به قصاص محکوم شد اما در حالی که حدود یک سال قبل برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته بود، پدر و مادر غزاله به او مهلت دادند تا به آنها بگوید با جسد دخترشان چه کرده است.

پس از بررسی دوباره پرونده قتل غزاله در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران آرمان روز ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۹ بار دیگر محاکمه و برای بار دوم به اعدام محکوم شد.

کد خبر 451403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.