۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
گجت های خانه هوشمند

گجت‌هایی مانند زنگ در ویدئویی، قفل در و حسگر هوشمند به ایمن‌تر شدن منازل کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد امروزه افزایش امنیت منازل با استفاده از فناوری و تکنولوژی از اهمیت زیادی برخوردار است. وسایل و تجهیزات زیادی وجود دارد که به افزایش امنیت منازل کمک می‌کند، بعضی از آن‌ها کاربردی‌تر است و نیاز افراد را برطرف می‌کنند. این تجهیزات از طریق یک برنامه خاص نصب شده روی گوشی هوشمند کنترل و مدیریت می‌شود. وسایل امنیتی هوشمند منزل به اینترنت متصل می‌شوند، بنابراین کاربران هر کجا که باشند می‌توانند آن‌ها را کنترل کنند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از این تجهیزات امنیتی می‌پردازیم:

زنگ درب ویدئویی هوشمند

زنگ درب ویدئویی هوشمند به گوشی موبایل افراد متصل می‌شود، بنابراین زمانی که کاربران بیرون از منزل هستند، می‌توانند ببیند چه کسی پشت در است و با او صحبت کنند. به عنوان مثال وقتی کارمند اداره پست برای شما بسته‌ای می‌آورد و در منزل نیستید می‌توانید با استفاده از این گجت با او صحبت کنید و به کارمند پست بگویید بسته مورد نظر را کجا بگذارد. کاربران با استفاده از این گجت می‌توانند متوجه شوند که چه کسی در حال نزدیک شدن به در منزل آن‌ها است. چندین مدل زنگ درب ویدئویی هوشمند در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند.

برای نمونه آخرین مدل زنگ در هوشمند آمازون Ring قادر است ویدئوهایی با کیفیت 1080p HD را با میدان دید ۱۶۰ درجه ضبط کند. زمانی که نور محیط کاهش پیدا کند این زنگ هوشمند به صورت خودکار به حالت دید در شب (Night Vision) تغییر پیدا می‌کند. همچنین زمانی که این گجت حرکتی را تشخیص دهد شروع به ضبط ویدئو می‌کند. قیمت این محصول ۲۲۹ یورو ارزیابی شده است. زنگ درب ویدئویی هوشمند دیگر که محصول شرکت گوگل است Nest Hello نام دارد. این محصول به فناوری تشخیص چهره مجهز است و به صورت مداوم ویدئو ضبط می‌کند. قیمت این گجت ۲۵۰ یورو است.

دوربین‌های ویدئویی هوشمند

دوربین‌های ویدئویی هوشمند با متصل شدن به اینترنت و مجهز شدن به آژیر داخلی در مواقع اضطراری به کاربران هشدار می‌دهند. این نوع دوربین‌ها معمولاً از قابلیت دید در شب، تشخیص حرکت و مکالمه صوتی دو طرفه پشتیبانی می‌کند. زمانی که دوربین حرکتی را تشخیص دهد کاربران از طریق گوشی هوشمند خود هشدار خاصی را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال دوربین Ezviz C3X دارای حالت دید در شب است بنابراین نیازی به منبع نور بیرونی ندارد.

لنز دوگانه این دوربین قادر است حتی در محیط‌های تاریک و بدون استفاده از نورافکن، فیلم‌ها و تصاویر رنگی ضبط کند. محصول ذکر شده ضد آب بوده، دارای میکروفون نویز کنسلینگ (Noise-cancelling) است، از طریق کابل اترنت به اینترنت منزل متصل می‌شود و با Google Home و Alexa سازگار است. یک دوربین ویدئویی هوشمند دیگر که Indoor Cam نام دارد و قیمت آن ۵۹ یورو است به راحتی قابل نصب بوده و به قابلیت تشخیص حرکت مجهز شده است. این محصول بسیار کوچک است بنابراین می‌توان آن را در هر قسمت از منزل نصب کرد.

قفل درهای هوشمند

با استفاده از قفل درهای هوشمند دیگر نیازی به کلید نخواهید داشت و تنها با استفاده از برنامه خاص نصب شده روی گوشی هوشمند خود می‌توانید در منزل را باز کنید و وارد خانه شوید. به عنوان مثال قفل هوشمند Conexis L1 که محصول شرکت یال است برای باز کردن یا قفل کردن درب منزل به یک اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی هوشمند، بلوتوث و یک زنجیر نیاز دارد. شرکت یال ادعا می‌کند که این محصول دارای زنگ هشدار داخلی بوده و از امنیت بالایی برخوردار است. البته این محصول از نظر ظاهری شبیه قفل‌های معمولی است. از این مدل قفل‌های هوشمند می‌توان برای درهای بیرونی و داخلی منزل استفاده کرد.

ترجمه از: پگاه بهادران باغبادرانی، مترجم ایمنا

کد خبر 451389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.