این سنسورها فاصله اجتماعی افراد را ردیابی می‌کند

یک شرکت فناوری سنسور هوشمندی طراحی کرده که قادر است فاصله اجتماعی بین کارمندان را ردیابی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارمندان دفاتر و شرکت‌ها باید به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، فاصله اجتماعی خود را با دیگران حفظ کنند. پیش از آغاز شیوع ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، یک شرکت فناوری سنسوری طراحی کرد تا مدیران بتوانند نحوه فعالیت کارمندان را در محیط کار کنترل کنند.

این نوع سنسورها می‌تواند تعداد دقیق افراد و موقعیت مکانی آن‌ها را در دفاتر، هتل‌ها و رستوران‌ها ثبت کند. سنسورهای این شرکت به صفحه نمایش‌های موجود در ساختمان‌ها متصل می‌شود و میزها و مکان‌های مشترک در زمان واقعی را نشان می‌دهد. با آغاز شیوع ویروس کرونا، شرکت PointGrab سنسورهای خود را به گونه‌ای تغییر داد که بتواند با ردیابی فاصله افراد از یکدیگر و مسیر حرکت آن‌ها در یک ساختمان، فاصله اجتماعی آن‌ها کنترل کند.

زمانی که فاصله دو نفر در یک محیط برای مدت بیش از ۳۰ ثانیه، کمتر از دو متر شود، این سنسورها به افراد هشدار خواهد داد. تنظیمات این سنسورها قابل تغییر است. استفاده از فناوری جدید کارمندان را تشویق می‌کند تا فاصله اجتماعی خود را از دیگران رعایت کنند. همانطور که مشخص است، رعایت فاصله اجتماعی به تنهایی مانع شیوع بیماری کرونا نمی‌شود، بنابراین افراد باید تمام اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند تا بتوانند به صورت حضوری و بدون اینکه به بیماری کرونا مبتلا شوند، به فعالیت خود ادامه دهند.

این شرکت فناور بیش از ۱۰ هزار سنسور را در دفاتر شرکت‌های کوکاکولا، فیس بوک و دل مستقر کرده و مدعی است که هیچ تصویر یا ویژگی شخصی فردی ضبط نمی‌شود و سنسورهای جدید حریم خصوصی افراد را نقض نمی‌کند.

کد خبر 451387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.