آیا ادارات خدمات‌رسان به شهرداری‌ها واگذار می‌شود؟

در این بسته خبری از تشکیل ستاد برف‌روبی شهرداری قزوین تا عملیات لایروبی کانال‌های آب پاکدشت و تولید روزانه ۴۵ تن پسماند در خمین را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

بیش از یک هزار نیروی شهرداری سنندج شرکتی هستند

حشمت الله صیدی، شهردار سنندج گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۵۰ نیروی انسانی در این شهرداری مشغول به کار هستند که یک هزار و ۴۰۰ نفر آنان شرکتی بوده و نیاز به تغییر وضعیت دارند.

تولید روزانه ۴۵ تن پسماند در خمین

ابوالفضل مرتضیان، شهردار خمین گفت: روزانه ۴۵ تن مواد زائد جامد از سطح این شهر جمع آوری شده و پس از پردازش حدود ۵۰۰ کیلوگرم مواد قابل بازیافت جداسازی می‌شود.

پیگیری طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس

علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی را در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری داریم که بواسطه آن تمامی مشکلات در حوزه‌های زیرساختی رفع شده و با کاهش بروکراسی اداری، این امور به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

ظرفیت‌های شهر فرون‌آباد برای سرمایه گذاری

کورش میرزایی، شهردار فرون‌آباد گفت: شهر فرون‌آباد از شهرهای تازه تأسیس و نوپای استان تهران است که با توجه به نزدیکی به شهر تهران و اراضی مناسب دارای پتانسیل‌های مناسب در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری است و مجموعه مدیریت شهری آمادگی کامل جهت همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی را دارد.

ارتقا درجه ۴ شهرداری ابلاغ شد

حسین رجب صلاحی، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ارتقا درجه چهار شهرداری و تعیین درجه یک شهرداری و ابلاغ آن از سوی وزیر کشور به استانداری‌های ذی‌ربط خبر داد.

تشکیل ستاد برف‌روبی شهرداری قزوین

وحید مقدم سلیمی، سرپرست معاونت خدمات شهری و رئیس ستاد برف‌روبی شهرداری قزوین گفت: ستاد برف‌روبی شهرداری به‌منظور برف‌روبی، یخ‌زدایی و پاکسازی معابر شهر، در قالب دو کمیته اجرایی و نظارت و هماهنگی از ابتدای آبان‌ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند.

بهبود شرایط شهرک‌های رزکان، شهید رستمی و واریان فردیس

مصطفی سعیدی سیرایی، شهردار فردیس گفت: بهبود شرایط عمرانی و خدمات شهری شهرک‌های رزکان، شهید رستمی و واریان شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

صرفه‌جویی میلیاردی شهرداری ساری در یکسال گذشته

عباس رجبی، شهردار ساری بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی را در کاهش هزینه‌ها مهم دانست و از صرفه‌جویی ۱۰ میلیاردی با حذف برون سپاری و انحصار برخی از پیمانکاران برای شهرداری و شهروندان ساروی در یک سال اخیر خبر داد.

عملیات لایروبی کانال‌های آب پاکدشت

محسن تاجیک، شهردار پاکدشت گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و در راستای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌های آب سطح شهر در حال اجرا است.

«سمنان من» زمینه‌ساز سلامت نظام اداری

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به طراحی سامانه «سمنان من»، گفت: اقدام شهرداری سمنان در توسعه خدمات الکترونیک، زمینه شفاف‌سازی خدمات و سلامت نظام اداری را فراهم کرده است.

کد خبر 451311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.