المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، برندگان خود را شناخت

مراسم چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در مرکز نوآوری صبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین دوره المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان که همانند سال‌های گذشته به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از ۲۷ مهر آغاز شد و امروز - یکم آبان ماه - مراسم اختتامیه این المپیاد برگزار شد.

علیرضا تابش، دبیر جشنواره سی و سوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در ابتدای این مراسم گفت: این المپیاد مثلاً به خانه آخر رسیده اما در آغاز راه قرار دارد و تازه کار ما با شما نوجوانان شروع شده است؛ از منتورها و مربیان این المپیاد تشکر می‌کنم. هرچند حس و حال سال گذشته وجود نداشت، اما مطابق گزارش‌هایی که از این برنامه دریافت کردم، المپیاد بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و نوجوانان نیز باید از این تجربیات استفاده کنند. هدف اصلی المپیاد، استعدادیابی است و پس از آن، آموزش‌هایی در انجمن سینمای جوان خواهید داشت و آرام آرام به صورت حرفه‌ای وارد صنعت سینما می‌شوید.

وی افزود: امیدوارم که پس از اینکه کمی وارد صنعت سینما شدید، به سمت بنیاد سینمای فارابی بیایید و ما از شما با علاقه تمام حمایت می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم که ایده‌های خود را تبدیل به فیلم کنید.

پس از آن، ویدئویی از چهارمین دوره المپیاد فیلم سازی و روند اجرایی آن برگزار شد که نشان دهنده فعالیت‌های گروه‌ها به همراه مربیان و منتورهای آنها بود.

سپس حبیب ایل بیگی، مدیر این رویداد، گفت: هرچند تصور ما در روزی که قرار شد المپیاد را به شکل مجازی برقرار کنیم این نبود و تصور اینقدر شور و اشتیاق انرژی را نداشتیم، خدا را شاکریم که اتفاق بسیار خوبی افتاد و در سه روز گذشته، در کنار نوجوانان عزیز و اساتید محترم، امید بیشتری گرفتیم که حتی اگر کرونا از این جلوتر هم برود، می‌توانیم المپیاد را ادامه دهیم و خللی در این برنامه پیش نخواهد آمد.

وی افزود: هنوز برای این المپیاد نهادی نداریم و فقط با حداقل هزینه یک ردیف بودجه در انجمن سینمای جوان برای آن داریم و به این نهاد نیاز داریم. المپیاد باید فراتر از یک رویداد برگزار شود و آموزش‌ها به برگزیدگان آن ادامه یابد. شرایط تولید هر هشت ایده برگزیده شده در گروه‌ها، فراهم خواهد شد که این کار با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان و نظارت منتورها و مربیان انجام خواهد گرفت.

پس از صحبت‌های ایل بیگی، برگزیدگان بخش فیلم‌های ارسال شده به المپیاد ارسال شد؛ در این بخش، مدال برنز به ریحانه تاتاری از گرگان و از گروه "عاشق"، برای فیلم «کرونا دم در خانه در کمین است» رسید؛ دیگر مدال برنز این بخش نیز، به مهشاد سعادت ملکی از پردیس و از گروه "مارول"، برای فیلم «ای کاش مدرسه ما» رسید.

مدال نقره بخش فیلم، به ایلیا رمضانی از بوشهر و از گروه "هم‌سینمایی" برای فیلم «فضای زندگی» رسید؛ دیگر مدال نقره این بخش را فیلم «جادوی خواندنی» از پوکابد رحمانی از قزوین و عضو گروه "عاشق" دریافت کرد. همچنین مدال طلای بخش فیلم، به معصومه توتاخانه از شهرستان مراغه از گروه عاشق رسید.

در بخش ایده، مدال برنز به گروه " مارول" به منتوری بیژن میرباقری و مربیگری فریبرز آهنین رسید؛ ایده این گروه، "آپدیت" نام داشت؛ دیگر مدال برنز بخش ایده نیز به گروه حافظ به منتوری سیروس حسن‌پور و مربیگری عادل تبریزی برای ایده "هم‌سایه" رسید. حسن‌پور پس از دریافت این مدال گفت: از اسنپی که مرا تا این مراسم آورد تا همه زحمت کشان این مراسم‌ها، تشکر می‌کنم؛ این دوره جشنواره واقعاً چیز دیگری بود و انرژی خاصی را داشت.

بخش ایده سه مدال برنز دیگر نیز داشت که یکی به گروه "پیام" به منتوری ابوالفضل جلیلی و مربیگری میرعباس خسروی‌نژاد برای ایده "سیمرغ" و دیگری به گروه "بچه زرنگ" به منتوری حامد جعفری و مربیگری تیام یابنده، برای ایده گروهی "بازمانده" رسید. ایده گروهی "رکاب" از گروه باحال‌ها به منتوری مهین جواهریان و مربیگری شهلا پورآرین، توانست آخرین مدال برنز این بخش را دریافت کند.

مدال نقره بخش ایده، به گروه "عاشق" برای ایده گروهی "شکلات" رسید؛ منتور این گروه سیدجواد هاشمی و مربی آن نواب محمودی بود. دیگر مدال نقره این بخش نیز به گروه "هم‌سینمایی" به منتوری وحید گلستان و مربیگری حافظ آهی برای ایده " ایده سرگین غلطان" رسید.

در نهایت، مدال طلای بخش ایده نیز به گروه "نقاب" به منتوری غلامرضا رمضانی و مربیگری مهدی رضایی برای ایده " هاف تایم" رسید؛ طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت‌های اکتیو، دلایل ذکر شده برای اهدای مدال طلا به این گروه بود. رمضانی پس از دریافت مدال گفت: تجربه کار با کودکان، برای من نو، جدید و جذاب بود و از کار با آنها بسیار لذت بردم.

کد خبر 451283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.