اتمام تحریم‌های تسلیحاتی نتیجه تدبیر دولت بود

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: شکست آمریکا در جامعه جهانی نشان داد اگر بر خلاف خواسته‌های افراطیون مبنی بر خروج از برجام، مدبرانه با جهان مذاکره کنیم به پیروزی دست می‌یابیم. اتمام تحریم‌های تسلیحاتی نتیجه تدبیر دولت بود.

علی امیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اتمام تحریم‌های تسلیحاتی ایران اظهار کرد: پایان تحریم تسلیحاتی ایران یک موفقیت در حوزه دیپلماسی برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شود؛ زیرا تهران توانست علیرغم هزینه‌های جانی و اقتصادی در مقابل زورگویی آمریکا مقاومت کند.

وی افزود: مقاومت ایران در مقابل آمریکا سرآغاز تغییر قدرت سیاسی جهان تلقی می‌شود؛ زیرا پیش از این ایالات متحده آمریکا سعی داشت با استراتژی قلدرمآبانه خواسته‌های خود را در شورای امنیت سازمان ملل به کرسی بنشاند، اما طی ماه‌های گذشته شاهد ایستادگی جهان در مقابل واشنگتن بودیم.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: شکست آمریکا در جامعه جهانی نشان داد اگر بر خلاف خواسته‌های افراطیون مبنی بر خروج از برجام، مدبرانه با جهان مذاکره کنیم به پیروزی دست می‌یابیم. اتمام تحریم‌های تسلیحاتی نتیجه تدبیر دولت بود.

امیدی خاطرنشان کرد: البته به دلیل اعمال شدیدترین تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتمام تحریم‌های تسلیحاتی در کوتاه مدت تأثیر چندانی بر وضعیت کنونی کشور ندارد؛ زیرا فروش تجهیزات نظامی در نمایشگاه‌های نظامی و تأثیر مثبت درآمد آن در اقتصاد کشور در کوتاه مدت امکانپذیر نیست.

کد خبر 451239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.