کلیات طرح "منزلت کارت" رشت تصویب شد

عضو شورای شهر رشت کلیات طرح "منزلت کارت" ویژه سالمندان، معلولان و زنان سرپرست خانوار را که جهت جفظ کرامت انسانی، کمک به بهبود شرایط اقتصادی و اشاعه فرهنگ مهربانی ارائه شده، تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهراد ذاکری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"سالمندان، قشری که شاید دیگر رویاهای بزرگ در سر ندارند، شاید از آرزوها و تلاش‌های روزمره جوانان و میانسالان عبور کرده‌اند اما بیش از هر نسلی نیاز به توجه و مهربانی دارند.

معلولان و افراد کم‌توان جسمی نیز گرچه دهها سازمان دولتی و غیردولتی مشغول بهسازی و عادی سازی روال زندگیشان هستند اما هر چه در حق این عزیزان انجام گیرد باز کم است.

زنان سرپرست خانوار به جرأت از زحمتکش‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه اند که در این ایام سخت اقتصادی نیاز به توجه و عنایت ویژه دارند

از این رو بر دوش همه ما یک وظیفه انسان دوستانه سنگینی می‌کند که این سه دسته را یاری و یاوری کنیم."

او با اشاره به تصویب کلیات این طرح افزود:

"دارندگان کارت منزلت که سازوکار صدور و توزیع آن توسط سازمان فرهنگی شهرداری برنامه ریزی و اجرا خواهد شد، از خدمات ویژه تخفیف و آسان‌سازی بهره‌مندی از خدمات و خرید بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی برخوردار خواهند شد.

این طرح در سه مرحله اجرا و بهره برداری خواهد شد.

فاز اول؛ خدمات شهرداری رشت: دارندگان کارت منزلت می‌توانند از خدمات که مستقیماً توسط شهرداری و سازمان‌های وابسته ارائه خواهد شد با تخفیف یا رایگان بهره‌مند شوند. به عنوان مثال با تصویب و ارسال بخشنامه‌ای به سازمان اتوبوسرانی می‌توان استفاده از خدمات اتوبوسرانی در سطح شهر را برای دارندگان این کارت رایگان نمود.

فاز دوم؛ خدمات سایر دستگاه‌های دولتی: سازمان فرهنگی شهرداری رشت با عقد تفاهم نامه با سایر دستگاه‌های دولتی امکان استفاده رایگان یا با تخفیف خدمات ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی و مجموعه‌های تحت نظارت ایشان را برای دارندگان منزلت کارت فراهم می‌آورد. به عنوان مثال طی تفاهم نامه‌هایی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از سینماها و همچنین طی تفاهم نامه‌ای با اداره ورزش و جوانان امکان استفاده از باشگاه‌ها و استخرهای ورزشی با تخفیف و یا رایگان برای دارندگان این کارت مهیا می‌گردد.

فاز سوم؛ خدمات بخش خصوصی: با عقد تفاهم نامه‌ای میان شرکتها و مجموعه‌های واسطه که با اصناف بخش خصوصی در ارتباط می‌باشند می‌توان لیستی از اصناف دارای تخفیف یا ارائه دهنده خدمات اقساط در خرید اقلام مورد نیاز دارندگان منزلت کارت را در سایت یا اپلیکیشن طراحی شده جهت این طرح را اعلام نمود که دارندگان کارت از این خدمات بهره مند گردند.

با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی از یک سو و از سوی دیگر پیربودن میانگین سنی استان گیلان و شهر رشت بر طبق آمار موجود و همچنین کثرت وجود زنان سرپرست خانوار و معلولان گرامی ارائه خدمات اینچنینی علاوه بر کمک اقتصادی به این عزیزان موجبات حفظ حرمت بیشتر این بزرگواران در سطح جامعه فراهم خواهد آمد.

امیدوارم اجرایی شدن این طرح قدمی کوچک برای سال‌ها کم کاری مدیریت شهری در این حوزه باشد."

کد خبر 451200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.