سرانه فضای سبز فولادشهر ۴ برابر استاندارد ملی است

شهردار فولادشهر گفت: امروز به ازای هر شهروند بیش از ۶۰ مترمربع فضای سبز در این شهر وجود دارد که براساس آمار بیش از چهار برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه افزایش میزان رضایتمندی شهروندان از زندگی و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی در بین آنان بیش از گذشته مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است و فضای سبز شهری یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در این حوزه بهشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه فولادشهر بالاترین میزان فضای سبز استان را در خود جای داده است، افزود: بخش مهمی از سیمای شهر و زیبایی آن، وابسته به فضاهای سبز شهری است و باید گفت با توجه به وجود ۴۳۰ هکتار فضای سبز شهری و ۱۱۰ هکتار پارک جنگلی در فولادشهر شهرداری موفق شده با کاشت درختان و گیاهان متناسب با شرایط اقلیمی و زیستی تازگی و طراوت ویژه‌ای را به شهر ببخشد.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: ایجاد فضای سبز شهری علاوه بر تولید اکسیژن و تلطیف هوا در جذب گرد و غبار و کاهش میزان آلایندگی‌ها مؤثر است و امروز به ازای هر شهروند بیش از ۶۰ مترمربع فضای سبز در فولادشهر وجود دارد که براساس آمار بیش از چهار برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.

محمدی با اشاره به اهمیت کاشت درختان و گیاهان سازگار با کم آبی در زیست‌بوم شهری، ادامه داد: با توجه به تنش‌های آبی سال‌های گذشته و بحران پیش آمده در حوضه آبریز زاینده‌رود شهرداری فولادشهر به سمت کاشت گونه‌های بومی وگونه‌هایی که با آب و هوای شهرستان لنجان خصوصاً کم‌آبی سنخیت دارند گام برداشته است.

وی اضافه کرد: درختانی چون ملیا، توت یاکوزا، سرو نقره‌ای، سرو خزنده از جمله گونه‌هایی بشمار می‌زود که کشت آنها مورد توجه قرار داشته و توانسته جلوه‌ بصری زیبایی را برای شهروندان داشته باشد.

شهردار فولادشهر عنوان کرد: آبیاری فضای سبز محلات قدیمی شهر با استفاده از روش‌های سنتی و استفاده از تانکر انجام می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور این روند اصلاح شده و همچون محلات جدید شهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهند شد.

محمدی خاطرنشان کرد: شهرداری فولادشهر برای حفظ فضای سبز شهری منابعی چون چاه‌های آب، پساب تصفیه شده و کانال سوکرا را در اختیار دارد و در این شهر جدید شاهد جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب‌ شرب هستیم.

کد خبر 451192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.