انهدام باند ۱۲ نفره سرقت مسلحانه در اصفهان

سلاخی شدن دو برادر آبادانی، انهدام باند ۱۲ نفره سرقت مسلحانه در اصفهان، محکومیت مجرمان قزوینی به خرید گوشی برای کودکان نیازمند، درگیری مرزبانان هرمزگان با قاچاقچیان سوخت و تصادف مرگبار زنجیره‌ای در اتوبان اصفهان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدای بلند ضبط صوت علت نزاع خونین بین دو طایفه در اروند کنار بود که منجر به قتل شد. در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در شهر اروند کنار آبادان، یک مقام ارشد انتظامی گفت: درگیری به دلیل بلند بودن صدای ضبط رخ داد که در این درگیری دو جوان که ۱۷ ساله و۲۱ ساله که با هم برادر بودند از طایفه شریفات با ضربات چاقو به قتل رسیدند و چهار نفر از عاملان این درگیری دستگیر شده‌اند، اما همگی ابراز بی گناهی می‌کنند و به نظر می‌رسد عامل اصلی قتل فردی است که فراری است و هنوز توسط پلیس دستگیر نشده است.

وی افزود: این درگیری از یک قهوه خانه شروع شده و عاملان قتل با در دست داشتن قمه و چماق به در خانه دو برادر مقتول در نهر قصر اروند کنار رفته و این درگیری خونین را آغاز کردند و دو برادر مقتول به دلیل شدت جراحت وارده در بیمارستان به کام مرگ فرو رفتند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این درگیری دو نفر دیگر نیز مصدوم و در بیمارستان شهید بهشتی آبادان تحت مداوا هستند، با رایزنی‌ها صورت گرفته توسط مسئولین قضائی و انتظامی شهرستان با بزرگان دو طایفه قرار شد که از هر گونه درگیری و انتقام در منطقه به طور جدی پرهیز شود، جسد دو برادر پس از انجام کارهای پزشکی قانونی در شهرستان رامشیر به خاک سپرده می‌شود و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

انهدام باند ۱۲ نفره سرقت مسلحانه در اصفهان

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال شهروندان که در آن سارقان از سلاح سرد برای ایجاد رعب و وحشت و در برخی مواقع نیز ضرب و جرح قربانیان استفاده می‌کردند، این موضوع به صورت ویژه در قرارگاه‌های اصلی و فرعی مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان مطرح و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان خبره و مجرب مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفتند.

محمدرضا هاشمی‌فر افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان در گروه‌های چهار نفره به وسیله دو دستگاه خودرو در سطح شهر تردد کرده و پس از ارتکاب عمل مجرمانه خود از محل متواری می‌شدند.

وی تصریح کرد: پس از پایش تصویری و رصد هوشمندانه مجرمان و همچنین استفاده از یک سری اقدامات پلیسی سرانجام مخفیگاه سارقان در یکی از مناطق حاشیه‌ای شناسایی و طی یک عملیات منسجم و ضربتی تمامی اعضای این باند که ۱۲ نفر بودند دستگیر شدند.

هاشمی‌فر از اعتراف متهمان به ۵۰ فقره سرقت اموال شهروندان با استفاده از سلاح سرد و ضرب و جرح شهروندان خبر داد و اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در پرونده مذکور این است که تمامی افراد دستگیر شده غیربومی و از استان‌های مختلف هستند و میانگین سنی آن‌ها نیز بین ۱۷ تا ۳۰ سال است و بیشتر آن‌ها برای اولین بار مرتکب جرم شده بودند.

وی پایین آمدن سن مجرمان به ویژه مجرمان خشن را زنگ خطری برای جامعه عنوان کرد و گفت: بایستی این موضوع به صورت ویژه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و از آسیب‌ها و زمینه‌های گرایش جوانان به سمت ارتکاب جرم جلوگیری کرد.

مجرمان قزوینی محکوم به خرید گوشی برای کودکان نیازمند شدند

رئیس کمیته امداد آبگرم گفت: در اجرای تفاهم‌نامه احکام جایگزین حبس سه تن از مجرمان توسط دادگاه آبگرم به خرید تبلت یا گوشی همراه برای دانش‌آموزان نیازمند محکوم شدند.

همت امانی اظهار کرد: سه تن از مجرمان که در دستگاه قضائی پرونده داشتند، برای بخش قابل تبدیل مجازات خود به اقدام نیکوکارانه مجاب شدند.

وی ادامه داد: این سه متهم به تحمل حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شده بودند که به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آن‌ها به همکاری با کمیته امداد برای خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش‌آموز نیازمند تبدیل شد.

رئیس کمیته امداد آبگرم اضافه کرد: گوشی‌های خریداری شده از سوی متهمان با حضور رئیس دادگاه آبگرم تحویل دانش آموزان نیازمند شد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین و رئیس کل دادگستری استان منعقد شده است، بر اساس ضوابط قانونی و سیاست‌های قوه قضائیه مبتنی بر صدور احکام جایگزین حبس برای کاهش جمعیت کیفری، دادگاه آبگرم نیز برای محکومان واجد شرایط مجازات جایگزین را صادر کرده است.

امانی تصریح کرد: قطع یقین این اقدام دستگاه قضائی ضمن اینکه به اجرای قوانین و اجرای مجازات‌ها برای رسیدن به اصل پیشگیری از جرم کمک می‌کند، در ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

درگیری مرزبانان هرمزگان با قاچاقچیان سوخت

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در آب‌های شهرستان میناب و شهادت یک مرزبانان در این درگیری خبر داد.

حسین دهکی اظهار کرد: در درگیری مرزبانان پایگاه دریابانی میناب در سواحل "گروگ" با قاچاقچیان سوخت یکی از مرزبانان این شهرستان به نام ستوان سوم "محمد احمدی" به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا احشام و سوخت اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی میناب حین گشت زنی روبروی ساحل گروگ در فاصله یک مایلی ساحل با تعداد زیادی شناور حامل سوخت قاچاق که به صورت گروهی در حال حرکت به سمت نوار مرزی بوده برخورد می‌کنند.

این مقام ارشد مرزبانی در استان هرمزگان تصریح کرد: مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان دستور توقف شناورها را دادند که ضمن بی‌توجهی و دهن کجی به قانون، یک فروند از شناورهای قاچاقچیان با نیت صدمه زدن به شناور سازمانی حمله‌ور شده که در اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی، یک نفر از مرزبانان به نام ستوان سوم "محمد احمدی " به دلیل برخورد شدید با شناور از ناحیه سر و کتف سمت چپ دچار جراحت و خون‌ریزی شده که بلافاصله مصدوم به اسکله "سیریک" اعزام و با هماهنگی‌های انجام شده توسط اورژانس ١١٥ جهت مداوا به بیمارستان شهرستان "سیریک" انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش پرسنل بیمارستان اقدامات درمانی و احیا مؤثر واقع نشد و این مرزبانان شجاع و خدوم مرزبانی هرمزگان به درجه رفیع شهادت نائل و شناور مهاجم از محل متواری شد، تلاش مأموران برای دستگیری آنان ادامه دارد.

تصادف مرگبار زنجیره‌ای در اتوبان اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از تصادف زنجیره‌ای چهار خودروی سبک و یک کامیون در اتوبان شهید میثمی و فوت یک نفر و مصدوم شدن چهار نفر خبر داد.

محمدرضا محمدی اظهار کرد: مأموران گشت پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از وقوع یک تصادف زنجیره‌ای در اتوبان شهید میثمی مطلع و به محل اعزام شدند.

وی گفت: در این حادثه رانندگی چهار سواری پراید ۱۱۱، وانت پیکان، آریسان و ساینا با یکدیگر برخورد می‌کنند و مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در حال بررسی صحنه و علت وقوع حادثه بوده‌اند که ناگهان یک کامیون ولوو نیز با این خودروها و یک سرباز تصادف می‌کند، بر اثر این حادثه رانندگی راننده وانت پیکان در دم فوت، سربازی که در حال بررسی صحنه تصادف بوده و سه سرنشین دیگر خودروها نیز مصدوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: علت کارشناسی وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است و اعلام خواهد شد، همه ساله تعداد زیادی از کارکنان نیروی انتظامی در راه تأمین نظم و امنیت جامعه، مصدوم، مجروح و شهید می‌شوند.

کد خبر 451091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.