جلب مشارکت نخبگان و عموم مردم در تدوین برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: نظرسنجی مردمی و نخبگانی در راستای تدوین برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری از سوی شهرداری قم در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، محسن رنجبر از مراحل تدوین برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در آخرین ماه‌های برنامه اول پنج ساله مدیریت شهری، نیاز به بررسی وضعیت به منظور اتخاذ رویکرد در تدوین برنامه دوم پنج ساله احساس می‌شد.

وی با تاکید بر اهمیت نگاه واقع‌بینانه به وضع موجود برای تدوین برنامه دوم پنج ساله افزود: در همین راستا دو رسته نظرسنجی در دستور کار قرار گرفته است که یکی نظرسنجی مردمی بوده و دیگری نظرسنجی از نخبگان که می‌توانند در این نظرسنجی نیازها و اولویت‌های مدیریت شهری را انتخاب کنند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به طرح دو سوال از مردم در این نظرسنجی تاکید کرد: در سوال اول نظر مردم در رابطه با برجسته‌ترین اقدامات شهرداری در پنج ساله گذشته پرسیده می‌شود که می‌توانند به طریق اولویت نظرات خود را مشخص کنند و در سوال دوم نیز نیازهای پنج ساله آینده به منظور پیش‌بینی اولویت‌های تدوین برنامه پنج ساله دوم از سوی مردم تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اتخاذ نظرات نخبگان در اجرای این نظرسنجی تصریح کرد: در بخش دیگر نظرسنجی‌ها فرم‌های نظرسنجی طراحی شده و در اختیار نخبگان شهر از جمعه مسئولان استانی، اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه قرار گرفته است.

به گفته رنجبر فرم‌های نظرسنجی نخبگان در اختیار استاندار و مدیران دستگاه‌های استانی، اعضای شورای شهر، سازمان برنامه و بودجه، اساتید دانشگاه و حوزه و برخی دیگر از نخبگان استان قرار گرفته و آنها می‌توانند به سوالات نظرسنجی به صورت تشریحی پاسخ بدهند.

کد خبر 451079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.