بررسی طرح خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند

رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی برای خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان تدوین شده و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته و بر اساس اعلام آنها هفته آینده در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بسیاری از دانش‌آموزان برای تهیه تبلت و گوشی برای بهره‌مندی از شبکه آموزشی شاد گفت: طرح دو فوریتی برای خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان تدوین و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته و بر اساس اعلام آنها هفته آینده در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ موظف است، تا در جهت هوشمندسازی مدارس اقدام کند و برای این موضوع هم مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این وزارتخانه تخصیص داده شده است.

رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: با شیوع کرونا و تشکیل فضای آموزشی مدارس در شبکه شاد ما شاهد اتفاقات تلخی در کشور بوده‌ایم و تعدادی از دانش آموزان به دلیل عدم تهیه یک گوشی یا تبلت خودکشی کرده‌اند یا حتی متأسفانه چند دانش‌آموز عضو یک خانواده باید از یک گوشی استفاده کنند و این موضوع دسترسی آنها را به آموزش بسیار سخت کرده، بنابراین یک طرح دو فوریتی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند تهیه و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته است.

کوچکی‌نژاد تاکید: این طرح ظرفیت بودجه‌ای دارد و به موجب آن چند میلیون تبلت از همین ردیف توسط وزارت ارتباطات و فناوری باید تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد. همچنین بر اساس این طرح دو فوریتی استفاده از اینترنت برای کل واحدهای آموزشی رایگان خواهد شد.

کد خبر 451012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.