فلسطین همچنان اولویت اصلی ما محسوب می‌شود

نخست وزیر کویت گفت که مسئله فلسطین همچنان اولویت اصلی کویت محسوب می شود؛ لذا با حمایت از مردم فلسطین در کنار آرمان های آنها باقی خواهیم ماند.

به گزارش ایمنا، صباح الخالد در نشست پنجم از دوره پانزدهم مجلس شورای این کشور که توسط امیر کویت امروز (سه شنبه) افتتاح شد، اظهار کرد: مسئله فلسطین مسئله اصلی ما است و کویت در کنار مردم فلسطین قرار دارد و از آرمان‌های آنها حمایت می‌کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به بروز بحران در روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، این اختلاف را موجب تضعیف شورا دانست و گفت: تلاش‌های خوب خود را برای پایان دادن به اختلافاتی که بین برادران به وجود آمد، قدرت ما را ضعیف و به دستاوردهای ما آسیب رساند، ادامه خواهیم داد.

در افتتاحیه مجلس، شیخ نواف الاحد الجابر الصباح، امیر کویت هم در سخنانی خود بر لزوم وحدت ملی برای مقابله با چالش‌های این کشور تاکید کرد.

وی گفت: اینجانب بر تعهد همگی به دمکراسی و لزوم احترام به قانون اساسی به عنوان یک اصل مهم تاکید دارم.

شیخ نواف الاحمد که به تازگی زمامداری کشورش را در پی درگذشت شیخ صباح الاحمد برعهده گرفت، سه شنبه ۱۵ مهر، بر اعتماد دوباره خود به دولت کنونی به ریاست شیخ صباح الخالد الصباح برای ادامه ایفای وظایف خود و تهیه مقدمات برگزاری انتخابات آینده تاکید کرد.

انتخابات مجلس کویت قرار است روز شنبه ۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۵ آذر ۹۹) برگزار شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 450859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.