ورزش یکی از مهم‌ترین ابزار ترویج امید است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: علاوه بر کرونا با جنگ اقتصادی نیز روبرو هستیم و باید تلاش کرد تا امید را ترویج داد و ورزش یکی از ابزار مهم در این زمینه است.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار امروز (سه‌شنبه) در همایش بزرگ ورزش زنان که در فضای باز آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی طی ۴١ سال گذشته و بویژه در سال‌های اخیر برای ورزش زنان صورت گرفته است. زنان امروز نقش پررنگی در بخش‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و اقتصادی دارند. نقش زنان در اصلاح سبک زندگی بیشتر از ۵٠ درصد است و این تأثیرگذاری زنان را نشان می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان، افزود: در سطح بین‌المللی توانستیم در اکثر رشته‌ها پوشش اسلامی خود در ورزش را به تصویب برسانیم. دو محور عدالت جنسیتی ورزش و سلامت را دنبال می‌کنیم و انتظار می‌رود تا آذر ماه وضعیت شاخص‌های جنسیتی را از نظر آماری تبیین کنیم.

ابتکار اظهار کرد: هم اکنون توجه و بازگشت به ورزش در مدارس ابتدایی را شاهد هستیم، امروز مساله کم تحرکی، افسردگی و اضافه وزن به مشکلات سلامت اضافه شده است که نباید موضوع ورزش را با وجود شرایط کرونا دست کم بگیریم، نشاط، موضوع مهمی است که دولت نگاه ویژه‌ای به آن دارد، پیام‌های امیدبخش در شرایط کرونا باید افزایش یابد و رسانه‌ها بیشترین نقش را در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: ایران در شرایط خاصی به سر می‌برد. علاوه بر کرونا با جنگ اقتصادی روبرو هستیم و باید تلاش کرد تا امید را ترویج داد و ورزش یکی از ابزار مهم در این زمینه است.

مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش نیز، گفت: فعالیت ورزشی بانوان باید حداقل به ۲/۵ ساعت افزایش یابد، زندگی ماشینی و شرایط کنونی باعث می‌شود فعالیت بدنی ما کمتر شود و این موضوع امراضی را به دنبال دارد. پس باید به دنبال حرکت و فعالیت و تربیت بدنی باشیم.

وی اظهار کرد: این همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اهمیت فعالیت ورزش زنان را نشان می‌دهد که حتی در شرایط کرونا به سلامت جامعه توجه داریم و با برگزاری پویش‌ها در منازل و اماکن ایمن به نشاط در جامعه کمک کنیم.

فرهادی‌زاد درباره تجلیل از نایب رئیسان فدراسیون‌ها، اظهار کرد: از نایب رئیسان برتر در این مراسم تجلیل شد که البته همه نایب رئیسان برتر هستند.

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش نیز در این همایش، تصریح کرد: ورزش بدون شک یکی از عناصر اصلی در رسیدن به سلامت و رفاه اجتماعی روحی و روانی است.

وی افزود: باید به ورزش زنان بیشتر توجه کنیم چرا که آن‌ها در سلامت جامعه نقش مهمی دارند و اگر زنان به ورزش بیشتر بپردازند اثر مطلوب آن به مراتب بیشتر از مردان است.

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: اکنون تعداد ورزشکاران زن و مرد برابر شده است و در بخش قهرمانی هم زنان حضور پررنگ‌تری پیدا کردند. زنان در بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا ٢۵ درصد مدال‌ها را کسب کردند.

وی در پایان این همایش و در جمع خبرنگاران نیز گفت: برگزاری همایش‌ها نشان دهنده توجه به ورزش زنان و یکی از پایه‌های سلامت جامعه ارتقای حوزه زنان است و توجه آنها به ورزش سبک زندگی را تغییر می‌دهد.

علی‌نژاد ادامه داد: در این دوره از بازی‌های المپیک امیدواریم به تعداد مدال‌ها در حوزه زنان اضافه شود زیرا ظرفیت کسب بیش از یک مدال که در المپیک ریو کسب شده است را داریم.

وی درباره «الهام هاشمی» سرمربی تیم ملی تیراندازی گفت: جلساتی در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار شد که امیدواریم از ظرفیت‌ها استفاده شود. اگر به دنبال موفقیت در بازی‌های المپیک هستیم نباید این اختلافات به وجود آید. همچنین درباره وضعیت «حمیده عباسعلی» عضو تیم ملی کاراته زنان ایران نیز موضوع سفر وی در دستور کار فدراسیون پزشکی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در این همایش از «رقیه الله‌کرمی» خواهر شهید «جواد الله‌کرمی» شهید مدافع حرم، «ناهید ایروانی» خواهر شهید دکتر «محمود ایروانی» شهید سلامت و «بتول مشرف‌جوادی» نایب رئیس سابق فدراسیون جانبازان، «معصومه شهبازی» نایب رئیس سابق فدراسیون بیماری‌های خاص، «بدرالملوک کهرنگی» نایب رئیس فدراسیون تیراندازی و دیگر نایب رئیسان به پاس خدماتشان تجلیل شد.

کد خبر 450823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.