برگزاری یک بخش جنبی جشنواره فیلم کودک در شهر بنت

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری یک بخش جنبی سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر بنت سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال گذشته شهر بنت در سیستان و بلوچستان و شهر اصفهان قراردادی هم‌پیوندی امضا کردند. در همین راستا، هم‌زمان با آغاز سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان تیم ۱۰ نفره‌ای از اصفهان به بنت اعزام شده تا یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره را در این شهر برگزار کنند. این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در زمینه نشاط بخشی به کودکان اجرا می‌شود.

محمد عیدی در همین رابطه ضمن تبریک آغاز جشنواره سی و سوم، به خبرنگار ایمنا گفت: اجرای برنامه‌ها و برگزاری جشنواره‌های ما باید با توجه به شرایط کنونی قابل انعطاف باشد و ما نباید با وجود ویروس کرونا تمام زندگی را متوقف کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به طرح هم‌پیوندی اصفهان و بنت، اظهار کرد: هم‌پیوندی به این معناست که ما شهرهای دیگر را جزو اصفهان بدانیم، باید تلاش کنیم تا دست آنها را نیز بگیریم تا بتوانیم فرآیند توسعه پایدار را پیش ببریم. برگزاری بخشی از جشنواره در شهر بنت بخشی از دیپلماسی قدرتمند شهر اصفهان است که نشان داد توجه ویژه ای به شهرهای دیگر ایران دارد.

وی درباره برگزاری یکی از بخش‌های جنبی جشنواره فیلم کودک در بنت، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان و خیرین باعث شدند که کودکان شهر بنت از این امکان بهره‌مند شوند، زمانی شاید شهر بنت هیچ ارتباط فرهنگی با بخش مرکزی ایران و شهر اصفهان نداشت، اکنون این اتفاق در حال رخ دادن است و سعی داریم دانش‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان شهر بنت در کنار اصفهان رشد پیدا کند تا مهارت‌هایی را در این زمینه داشته باشند.

عیدی برگزاری مجازی جشنواره سی و سوم را یک فرصت دانست و توضیح داد: این اتفاق امکانات زیادی را برای ما فراهم کرد تا از فرصت‌هایی که در گذشته استفاده نمی‌شد، استفاده کنیم. زمانی که این ویروس ریشه کن شود، کارگزاران جشنواره در هر دو بخش حضوری و مجازی خدماتی را ارائه خواهند کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: برگزاری حضوری چنین جشنواره‌ای باعث می‌شود که این برنامه زودتر به هدف خود برسد، اما فضای مجازی جشنواره را عمومی‌تر می‌کند و امکان بهره‌مندی از برکات آن نیز بالاتر می‌رود. این تهدیدها برای ما یک فرصت بود که جشنواره فضای خود را گسترده‌تر کند ما نیز توانستیم از این امکان استفاده کنیم.

کد خبر 450807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.