هاشمی‌طبا: با ‏برکناری روحانی هم مساله‌ای حل نمی‌شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: استیضاح اسم رمز حمله به رئیس‌جمهور شده است. مشکلات ‏اقتصادی فعلی جامعه ریشه در تحریم‌ها، عدم‌فروش نفت و عدم‌امکان معاملات بانکی با کشورهای خارجی دارد. بنابراین با ‏برکناری آقای روحانی هم مساله‌ای حل نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدمصطفی هاشمی‌طبا در روزنامه آرمان نوشت: آن‌هایی که فکر می‌کنند با استیضاح و برکناری رئیس دولت همه‌چیز درست ‏می‌شود، اشتباه می‌کنند؛ چرا که هیچ‌چیزی درست نمی‌شود. گویی استیضاح اسم رمز حمله به رئیس جمهور شده است. مشکلات ‏اقتصادی فعلی جامعه ریشه در تحریم‌ها، عدم‌فروش نفت و عدم‌امکان معاملات بانکی با کشورهای خارجی دارد. بنابراین با ‏برکناری آقای روحانی هم مسأله‌ای حل نمی‌شود. برخی افراد و جریانات که خیلی خود را ولایتمدار می‌دانند با وجود تاکید مقام ‏معظم رهبری بر عدم‌تخریب و استیضاح رئیس‌جمهور و اینکه دولت باید تا پایان دوره به کار خود ادامه دهد به سخنان ایشان عمل ‏نمی‌کنند و مدام بحث استیضاح را پیش می‌کشند. جالب اینکه خود را هم ولایتی می‌دانند؛ اما دوست دارند کار خود را انجام دهند.

‏به نظر می‌رسد این‌ها با چنین رویکردی در زمین آمریکا و ترامپ بازی می‌کنند و باعث خشنودی آن‌ها می‌شوند. هر چند برخی ‏معتقدند این‌ها صرفاً به دنبال تسویه‌حساب هستند و دغدغه معیشت مردم ندارند. با این حال نمی‌توان گفت دغدغه ندارند، اما آنچه بیشتر حاکم است همان مساله سیاسی است که می‌خواهند حرف خود را پیش ببرند. شاید هم مقداری جهل باشد که فکر می‌کنند ‏می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند. البته برخی از این افراد خودشان نماینده مجلس هستند، اما عملکرد چندانی طی ۴ ماه گذشته ‌نداشته‌اند و زمانی که نمی‌توانند کاری از پبش ببرند باید کار منفی انجام دهند و توپ را به زمین دولت بیندازند. اینها، چون ایده و ‌اندیشه‌ای ندارند با این استدلال که همه‌چیز تقصیر رئیس‌جمهور است و اگر وی بر مصدر کارها نباشد همه‌چیز درست می‌شود در ‌مقام مخالفت با دولت برمی‌آیند؛ لذا صرفاً دنبال گفتاردرمانی و حرف زدن هستند، اما با حرف زدن که مسائل کشور درست نمی‌شود ‌بلکه با تصمیم‌های صحیح مسائل حل‌وفصل می‌شود. از طرفی تبلیغات این جریانات در جهت بی‌عملی و ناکارآمدی دولت به قدری ‏بالا و مکمل تبلیغات ضد ایرانی در خارج است که بر باورپذیری مردم تأثیر می‌گذارد.

البته قاطبه مردم سخنان این‌ها را باور ‏نمی‌کنند، چون اکثریت مردم به این‌ها رأی نداده‌اند و آن‌ها را باور ندارند این افراد و جریانات صرفاً برای آن حداقلی که به آن‌ها رأی ‌داده‌اند، باورپذیرند؛ لذا در عین حالی که این‌ها ناامنی فکری ایجاد می‌کنند کسی به آن‌ها اعتماد ندارد. با این حال بسیار مطرح ‏می‌شود که باید به سمت راهکارهایی برای برون‌رفت از این شرایط رفت که این مساله خود بحث مفصلی می‌طلبد و نمی‌توان به ‌همین راحتی نسخه‌ای برای خروج از این شرایط نوشت. اما با این حال به نظر می‌رسد دو راه پیش‌رویمان است؛ یا اینکه ‏می‌خواهیم مقاومت کنیم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند فکر کنید تحریم ۱۰ ساله هستیم. از این رو باید خیلی از ‏سیستم‌ها، سبک زندگی مردم و… تغییر کند. راه دوم نیز این است که بخواهیم مثل همیشه زندگی کنیم و مقاومت نکنیم که در نهایت به سازش ختم می‌شود. ‏

کد خبر 450801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.