اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی رودسر نیازمند اعتبارات استانی

شهردار رودسر گفت: اجرای پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی در این شهر نیازمند تخصیص اعتبارات استانی است.

رضا زنده‌دل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری برای هدایت آب‌های سطحی با مشاور بخش خصوصی قرارداد همکاری امضا کرده است تا با داده‌ها و اطلاعاتی که کارشناسان فنی شهرداری در خصوص نقاط بحرانی و سیلاب‌های گذشته رودسر در اختیار او قرار داده اند، مطالعات خود را در شهر انجام دهد.

وی افزود: این مشاور پس از مطالعه نقاط سیلابی شهر، نقشه‌هایی به صورت پیش فرض در اختیار کارشناسان فنی شهرداری قرار داد و کارشناسان آن‌ها را در جلسات فنی بررسی کردند و سپس ایرادات و پیشنهادات خودشان را در خصوص طرح به مشاور ارائه کردند تا مطالعات خود را تکمیل کند.

شهردار رودسر ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل کمبود بودجه، امکان اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در کل شهر رودسر وجود نداشت. کارشناسان فنی شهرداری مطالعات خودشان را نسبت به نقاط بحرانی شهر اولویت بندی کردند و در اختیار مشاور قرار دادند.

زنده‌دل عنوان کرد: خیابان گلسار یکی از نقاط شهر رودسر است که همیشه دچار آبگرفتگی می‌شود و اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در این خیابان برای شهرداری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و با تورم کنونی نیازمند حدود پنج تا شش میلیارد تومان اعتبار است.

وی کمبود اعتبار در اجرای پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی را یکی از مشکلات اصلی و پیش‌روی شهرداری رودسر دانست و گفت: میان پشته، احمد آباد، روبروی بانک ملت، بلوار شورا مناطقی هستند که در هنگام بارندگی ساکنین آن بیشتر از سایر مناطق شهر دچار مشکلات آبگرفتگی می‌شوند.

شهردار رودسر با بیان اینکه دو رودخانه کیارود و شیرارود از دو طرف شهر عبور می‌کنند و در هنگام بارندگی پی در پی به صورت شدید دچار طغیان می‌شوند و نیاز به دیوارهسازی دارند، ادامه داد: در حال حاضر شرایط رودخانه کیارود بسیار بحرانی است و ساختمان‌های نزدیک رودخانه با بیش از ۴۰ سال قدمت در هنگام سیلاب در معرض خطر ریزش قرار دارند.

زنده‌دل اضافه کرد: معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان نسبت به وضعیت بحرانی این منطقه اشراف خوبی دارد و در تلاش است تا در اسرع وقت میزان اعتبار مورد نیاز برای دیواره‌سازی رودخانه را ارزیابی و جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شورا، شهرداری با توجه به توان مالی که داشت برای هدایت آب‌های سطحی در نقاطی از شهرک شهید انصاری لوله گذاری کرد و مشکلات آبگرفتگی آن منطقه رفع شد.

شهردار رودسر با تاکید بر اینکه اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در رودسر نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه استانی است و مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به رفع مسائل این شهر داشته باشند. تصریح کرد: بسیاری از لوله‌های هدایت آب سطحی شهر نیازمند بازنگری و اصلاح و تعویض است. اکثر اگوهای شهری با بیش از ۳۰ سال قدمت، فرسوده هستند، در هنگام ساخت و سازها اگوها در کوچه‌ها و محلات تخریب می‌شود و مشکلاتی را برای ساکنان آن به وجود می‌آورد.

به گزارش ایمنا، رودسر با ۳۷ هزار و ۹۹۸ نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 450766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.