توضیح معاون آموزش و پرورش استان اصفهان درباره روند فعالیت مدارس

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در هفته جاری و آینده با توجه به تمایل دانش‌آموزان و والدین کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حاضر شوند و در این خصوص اجباری در کار نیست.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت برگزاری کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان در شرایط کنونی، اظهار کرد: در دو هفته گذشته با دستور ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان آموزش در مناطق به صورت غیرحضوری و مجازی بود و تنها در منطقه خور و بیابانک کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شد.

وی در خصوص کلاس‌های هفته جاری و آینده افزود: بر اساس دستور ستاد مقابله با کرونا، ممنوعیت دو هفته‌ای پایان یافت و در هفته جاری و آینده کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود، یعنی به همه مناطق اعلام شده اگر دانش‌آموزان و والدین آنها تمایل به برگزاری کلاس‌های حضوری دارند می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حاضر شوند و در این خصوص اجباری در کار نیست.

استقبال نکردن دانش‌آموزان اصفهانی از آموزش حضوری

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به استقبال نکردن دانش‌آموزان اصفهانی از آموزش حضوری، تصریح کرد: تاکنون در شهر اصفهان از برگزاری کلاس‌های حضوری استقبال نشده و کلاس‌ها به همان صورت مجازی ادامه پیدا می‌کند و مناطق روستایی که مشکلات کمتری در خصوص شیوع بیماری کرونا داشتند، استقبال‌ها بیشتر بوده است.

وی در خصوص خطرات پیام رسان‌های خارجی و لزوم استفاده از شبکه شاد افزود: مدارس برنامه آموزشی خود را رصد می‌کنند و هر کدام بر اساس نیاز شیوه‌ای برای آموزش انتخاب می‌کنند. پیشنهاد بنده این است که با توجه به امنیت پایین پیام رسان‌های خارجی و به ویژه چالش مومو که به تازگی در آن به راه افتاده است، دانش‌آموزان و معلمان حتی‌الامکان از شبکه شاد و پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند. اخیراً مشکلات شبکه شاد رفع شده است و وزارت ارتباطات در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

ناظم زاده در پایان با اشاره به مقایسه آموزش مجازی و حضوری از سوی والدین گفت: مقایسه آموزش حضوری و مجازی اشتباه است، بلکه محتوای آموزش حضوری قطعاً مفیدتر و اثربخش‌تر است و این دو قابل مقایسه نیستند. البته مدارس حداکثر تلاش خود را برای ارائه بهترین آموزش انجام می‌دهند و معلمان سعی می‌کنند به هر نحوی که شده آموزش‌ها را منتقل کنند.

کد خبر 450684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.