همکاری مسعود کیمیایی و مهران مدیری؛ سکوی پرش؟

مسعود کیمیایی برای تولید فیلم «خائن کشی» به سراغ مهران مدیری رفته و با این بازیگر همکاری خواهد کرد؛‌ این همکاری می‌تواند سکوی پرشی برای هر دو چهره در سینمای ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود کیمیایی کارگردان نام آشنا و مؤلف سینمای ایران است با «قیصر» معرفی شد و پس از انقلاب نیز در اوج ماند. کیمیایی تنها کارگردان موج نوی سینمای ایران است که همچنان فیلم می‌سازد و مشتاقان خاص خود را دارد. او در دو فیلم آخر خود یعنی «قاتل اهلی» و «خون شد» بار دیگر نشان داد که همچنان آن شور و اشتیاق و دغدغه شخصی خود را دارد؛ کیمیایی همچنان دغدغه خانه و خانواده و وطن را در آثار خود می‌پروراند.

البته او در دو ساخته آخر خود در چند مقطع با تهیه کننده‌ها به مشکل برخورد و فیلم‌های او به همین دلیل کمتر دیده شدند. همچنین یکی دیگر از حواشی که برای این کارگردان پیش آمد، در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بود؛ کیمیایی تصمیم گرفت تا «خون شد» را در این جشنواره اکران نکند، اما تهیه کننده تصمیم به اکران اثر گرفت. از طرفی یکی دیگر از چهره‌های شناخته شده سینمای ایران، در نشست خبری حسابی به کیمیایی و تصمیم تحریم جشنواره توسط او تاخت.

پس از تمام این حواشی، کیمیایی برای ساخت «خائن کشی»، جدیدترین اثر خود تصمیم به همکاری با چهره‌ای جدید یعنی علی اوجی گرفت. اوجی در هنر موسیقی تهیه کننده شناخته شده‌ای است و رابطه نزدیکی با بسیاری از سینماگران ایرانی دارد. از طرفی به واسطه بازی در چند سریال و اثر سینمایی نیز چهره‌ای آشنا برای مخاطبان است.

حالا در جدیدترین خبر از فیلم خائن کشی، حضور مهران مدیری در این اثر قطعی شده است. مدیری رابطه نزدیکی با اوجی دارد و به نظر می‌رسد یکی از دلایل این انتخاب کیمیایی نیز همین مسئله باشد. این دو هنرمند قرار بود که در فیلم «جرم» نیز همکاری داشته باشند که به دلایلی هیچ گاه این اتفاق رخ نداد.

مهران مدیری در سینمای ایران کم کار بوده و بیشتر به واسطه ساخت سریال‌های پرطرفدار شناخته می‌شود. آخرین نقش آفرینی او در یک فیلم سینمایی به سال گذشته و بازی در فیلم «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان برمی‌گردد. مدیری در آن فیلم نمایشی بسیار خوب داشت و نشان داد که همچنان می‌تواند یک چهره جذاب برای سینمای ایران باشد.

با این حال از طرفی هم کیمیایی و هم مدیری در سال‌های اخیر حضور کمرنگی در سینمای ایران داشته‌اند و همواره سد حواشی یکی از مشکلات جلوی پای آن‌ها بوده است. به نظر می‌رسد این همکاری تازه می‌تواند سکوی پرتابی برای هر دو آن‌ها و تثبیت جایگاه این دو چهره تأثیرگذار در تاریخ سینما و تلویزیون ایران باشد.

گفتنی است که پیش‌تر حضور سارا بهرامی و امیر آقایی در خائن کشی قطعی شده بود و این فیلم چند بازیگر مطرح دیگر نیز دارد که طی روزهای آینده معرفی خواهند شد.

کد خبر 450589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.