سرمایه گذاران، سینمای کودک را غیر اقتصادی می بینند!

یک کارگردان سینمای کودک گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بسیار مهم است، چرا که معمولاً سرمایه گذاران روی سینمای کودک سرمایه گذاری نمی‌کنند؛ بنابراین باید به نحوی از کسانی که سرمایه خود را در این حوزه قرار می‌دهند قدردانی شود.

امیر حسین قهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، اظهار کرد: خوبی جشنواره حضوری این بود که افراد بسیاری در آن با یکدیگر ملاقات می‌کردند. در واقع فیلمسازان، نویسندگان و تهیه کنندگان مختلف می‌توانستند در آن با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر داشته باشند. در جشنواره سال گذشته از آن‌ها حمایت خوبی شد.

وی در خصوص برگزاری آنلاین جشنواره سی و سوم گفت: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین فکر خوبی است، چرا که نباید بگذاریم سینما از بین برود، اما باید بیشتر اطلاع‌رسانی می‌شد.

کارگردان فیلم "بازیوو" ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بسیار مهم است، چراکه معمولاً سرمایه گذاران روی سینمای کودک سرمایه گذاری نمی‌کنند. بنابراین باید به نحوی از کسانی که سرمایه خود را در این حوزه قرار می‌دهند قدردانی شود.

قهرایی اضافه کرد: برخی سرمایه گذاران معتقدند سینمای کودک بازدهی کمی دارد و اقتصادی نیست زیرا فیلمی که صرفاً برای کودکان تهیه شده باشد فروش آن سخت‌تر خواهد بود، اما اگر حوزه مخاطب بزرگسال را نیز دربربگیرد فروش بهتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای نمونه فیلم "بازیوو" که سال گذشته در جشنواره ارائه شد، به گونه‌ای بود که بزرگسالان نیز می‌توانستند آن را تماشا کنند و اگر اکران می‌شد فروش خوبی داشت. این فیلم قرار بود ابتدای فروردین ماه اکران شود، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تهیه کننده آن فعلاً از اکران منصرف شود.

کد خبر 450528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.