جشنواره سی و سوم، آغاز عصر جدید جشنواره‌های سینمایی است

دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: امیدوارم جشنواره سی و سوم خاطران متفاوتی را برای کودکان و نوجوانان ایرانی رقم بزند؛ نسلی که متولد عصر دیجیتال است و بهره‌برداری از این جشنواره را با مهارت بیشتری انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا تابش، دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پیامی ویدئویی که در افتتاحیه جشنواره به نمایش درآمد، گفت:

"با نام و یاد خدای بزرگ، سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را آغاز می‌کنیم؛ هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور، شعار جشنواره سی و سوم است. جشنواره‌ای که بخشی از خاطرات تصویری کودکان و نوجوانان ایرانی را با خود حمل می‌کند. خرسندم که آغاز عصر جدید جشنواره‌های سینمایی را اعلام کنم؛ به قول فیلسوفی بزرگ، دری که باز شد، دیگر به این راحتی بسته نمی‌شود.

جشنواره امسال، دری جدید به روی سینمای ایران گشود؛ تلاش دوماهه همکاران من در بخش فنی، نویدبخش جشنواره‌ای متفاوت در دوره سی و سوم است تا کودکان و نوجوانان ایرانی بتوانند لحظاتی شاد را در خانه‌های خود تجربه کنند. این احساس را دارم که در کنار کادر قهرمان درمان کشور، توانسته‌ایم که باری هرچند کوچک از دوش مردم برداریم و لحظاتی خوش را برای آنها در یک بازه شش روزه رقم بزنیم.

در جشنواره امسال، ۱۰۷ عنوان فیلم در ۳۹ باکس در پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و تیوا عرضه می‌شود و کودکان و نوجوانان ایرانی می‌توانند برای اولین بار، رأی و نظر خود را اعلام کنند. فراگیری جشنواره امسال سبب شد تا ما به شعار جشنواره امسال برسیم؛ پس کودکان و نوجوانان ایران که در فاصله سنین ۵ تا ۱۵ سال هستند، می‌توانند در ایام جشنواره نظر خود را در مورد فیلم‌ها به ما اعلام کنند. معنی مخاطب در جشنواره امسال با جشنواره‌های گذشته متفاوت است؛ به خاطر شرایط کرونایی، پخش فیلم‌ها در سالن‌ها امکان ندارد و پلتفرم‌های آنلاین این وظیفه را بردوش دارند.

کارگاه‌های ملی و بین‌المللی جشنواره، برنامه‌های جشنواره که هر روز از اصفهان پخش خواهد شد، پنل‌های مشترک، نشست‌های فیلم‌ها و کتابخانه ویدئویی جشنواره، از دیگر فعالیت‌های جنبی جشنواره امسال است که از طریق پلتفرم‌ها در دسترس است.

امیدوارم جشنواره سی و سوم خاطران متفاوتی را برای کودکان و نوجوانان ایرانی رقم بزند؛ نسلی که متولد عصر دیجیتال است و بهره برداری از این جشنواره را با مهارت بیشتری انجام می‌دهد.

همچنان، چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان امسال به شیوه‌ای متفاوت، یعنی به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این المپیاد زمینه‌ساز بروز استعدادهای نوجوانان کشور در آینده سینمای این کشور است.

یک بار دیگر، از همه دست‌اندرکاران و همه مخاطبان و همراهان این جشنواره به خصوص کودکان و نوجوانان ایرانی، تشکر می‌کنم. منتظریم تا نظرات خود را برای ما بفرستید."

به گزارش ایمنا، سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از روز یکشنبه (۲۷ مهرماه) تا جمعه (۲ آبان) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 450499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.