بررسی بازنگری طرح تفصیلی با نگاه گردشگری نیمه تمام ماند

بررسی طرح "الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح" ناتمام ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، طرح "الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح" مورد بررسی قرار گرفت.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به دلایل تدوین این طرح گفت: شهرداری باید براساس این طرح در بازنگری طرح تفصیلی، نظام گردشگری و توزیع عناصر آن را بر روی لایه گردشگری در طرح تفصیلی مشخص کند و همچنین طرح‌های موضعی و موضوعی گردشگری را در بازنگری طرح تفصیلی مورد توجه قرار دهد و طرح را به نحوی بازنگری کند که تحقق پذیری پهنه و مسیرهای گردشگری محقق شود که در این راستا مقررات حمایتی و ضوابط تشویقی نیز تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: چندین ماه است که این طرح در کمیسیون مشترک در حال بررسی است و همه ابعاد آن دیده شده و فلسفه ایجاد این طرح این است که شهرداری تهران در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی لایه گردشگری را مبتنی بر رویکرد انسان محوری مورد توجه قرار دهد.

در ادامه به دلیل پایان وقت شورا و مخالفت اعضا با تمدید ساعت جلسه بررسی این طرح بدون رأی گیری نیمه تمام ماند.

کد خبر 450448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.