ارتباط بین گروه خونی و ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا چیست؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که گروه خونی ممکن است بر خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ تاثیر بگذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین گروه خونی و ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند و وضعیت سلامت ۴۷۳ هزار بیمار مبتلا به کرونا را با داده‌های بیش از ۲.۲ میلیون فرد سالم مقایسه کردند. گروه خونی درصد کمی از افراد شرکت کننده در مطالعه O بود، در حالی که گروه خونی بیشتر افراد A ،B و AB بود.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که احتمال مبتلا شدن افراد با گروه خونی A ،B و AB به بیماری کرونا بیشتر از افرادی با گروه خونی O بود. میزان عفونت ناشی از ویروس کووید -۱۹ در میان دارندگان گروه‌های خونی A ،B و AB یکسان بود. در مطالعه دیگر محققان وضعیت سلامت ۹۵ فرد مبتلا به بیماری کرونا را که در کانادا بستری بودند، بررسی کردند. بیماران با گروه خونی A و AB بیشتر از دیگران به مشکلات ریوی مبتلا شدند و به دستگاه تهویه مکانیکی نیاز پیدا کردند. علاوه بر این بیماران با گروه‌های خونی ذکر شده بیش از دیگران به دلیل نارسایی کلیه به دیالیز نیاز داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان داد بیماران کرونایی با گروه‌های خونی A و AB بیش از افرادی با گروه‌های خونی O و B در معرض ابتلا به اختلال عملکرد یا نارسایی اعضای بدن قرار گرفتند. علاوه بر این دارنندگان گروه‌های خونی A و AB بیش از دیگران، علائم شدیدتر بیماری کرونا را تجربه کردند. به همین دلیل این افراد به مدت طولانی‌تری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شدند.

نتایج این مطالعه تاثیر گروه خونی افراد را بر شدت بیماری کرونا و بروز مشکلات جدی ریه و کلیه مورد بررسی قرار داد. لازم است مطالعات بیشتری انجام شود تا تاثیر گروه خونی و بیماری کرونا بر دیگر اعضای بدن مشخص شود. به گفته محققان با وجود اینکه تاکنون افراد زیادی از نوع شدید بیماری کرونا جان سالم به در بردند، اما باز هم باید عوامل تاثیرگذار بر اثرات طولانی مدت این بیماری مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله Blood Advances منتشر شده است.

کد خبر 450303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.