پیشنهاد تخفیف طرح ترافیک برای خانواده‌های دارای فرد نابینا و مبتلا به اوتیسم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: مصوبه‌ای را در اختیار شورای شهر قرار می‌دهیم تا خانواده‌های افراد نابینا و مبتلا به اوتیسم بتوانند از تخفیف‌های طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست مشکلات و درخواست‌های خانواده‌های اوتیسم و نابینایان در حوزه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق نابینایان باید به صورتی عمل کنیم که نابینایان و روشندلان هرگز احساس سختی در آمد و رفت و تعامل با دیگران نداشته باشند.

وی گفت: بی شک شهرداری تهران در تمامی برنامه‌های سطح شهر به لحاظ وجود مسؤولیت‌های متعدد و اجتماعی که دارد باید در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، شهرسازی و پیاده راه سازی همچنین ارائه خدمات عمومی مشکلات این قشر رو مد نظر قرار داده و حقوق روشندلان رعایت شود.

هاشمی با بیان اینکه نیازمند مناسب‌سازی بیشتر فضاهای شهری برای جامعه معلولین و به خصوص نابینایان هستیم، تاکید کرد: نصب موزائیک‌های ویژه کم بینایان و نابینایان در پیاده‌راه‌ها، رفع مشکل پل‌های روی جوی آب، همسطح سازی و برطرف کردن موانع در معابر و بهسازی مسیر تردد معلولان و نابینایان می‌تواند بخش مهمی از مشکلات نابینایان برای حضور در جامعه را برطرف کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به‌طور حتم تلاش خواهیم کرد با اجرای کامل مصوبه شورای شهر درباره نابینایان، اقدامات مؤثری در جهت ارائه خدمات بهتر به نابینایان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سیستم گویای ویژه نابینایان در بخشی از ایستگاه‌های اتوبوس صورت گرفته است اما به‌طور حتم راه‌اندازی سیستم اعلام گویای زمان و مسیر حرکت وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو مورد تاکید بوده که لازم است همه خطوط مجهز به این مسأله شوند.

هاشمی با اشاره به در خواست مدیر انجمن اوتیسم و نابینایان ایران مبنی بر تسهیل حمل و نقل خانواده‌های این گروه اجتماعی اعلام کرد: مصوبه‌ای را در اختیار شورای شهر تهران قرار خواهیم داد تا در صورت تأیید، این خانواده‌ها بتوانند از تخفیف‌های خوبی در استفاده از طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: در خصوص تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای نابینایان تهران قید فوریت را برای افزایش بودجه و ظرفیت خدمات رسانی بهتر در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه جلسات مختلفی با نمایندگان ایران خودرو هم داشته‌ایم‌.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت توجه به مشکلات نابینایان در شهر گفت: فضای آموزشی تلویزیون‌های شهری در جهت حمایت از نابینایان به منظور آگاهی بخشی عموم شهروندان از فضای زندگی این افراد و اجرای رسالت اجتماعی شهرداری اختصاص داده می‌شود.

کد خبر 450047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.