شجریان یک پدیده بود؛ راه استاد ادامه خواهد یافت

یک استاد آواز گفت: محمدرضا شجریان همیشه با مردم همراه بود و دلسوز مردم بود. او نگاهبان فرهنگ و هنر اصیل ملت ایران که از قرن‌ها پیش به ما رسیده، بود.

احمد مراتب، استاد آوازهای آئینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: آثار محمدرضا شجریان، در تاریخ موسیقی ایران بی‌نظیر بوده و جاودانه خواهد ماند. شجریان انسانی فوق‌العاده در رشته‌های هنری مختلف بود و اخلاق، ادب و انسانیتی مثال‌زدنی داشت.

وی افزود: شجریان همیشه با مردم همراه بود و دلسوز مردم بود. او یک پدیده بود. او نگاهبان فرهنگ و هنر اصیل ملت ایران که از قرن‌ها پیش به ما رسیده، بود و از آن محافظت کرد، تعالی بخشید و برای نسل‌های بعدی به یادگار گذاشت.

این استاد موسیقی آئینی در مورد ربنای خوانده شده توسط استاد شجریان گفت: این کار بی‌نظیر بود؛ البته قبل از وی، این کار توسط استاد جواد ذبیحی انجام شد و از رادیو تلویزیون ملی ایران پخش می‌شد. کاری که استاد شجریان انجام دادند، تعالی بخشیدن این اثر به صورت هنری بود که به شکل بی‌نظیری انجام شد و شاید دیگر تکرار نشود. این اثر از نظر نقش موسیقایی، تجوید و آهنگ کاملاً بی‌نقص است. این اثر همراه با اذان استاد مؤذن‌زاده در موسیقی آئینی ما جاودانه خواهند شد.

وی افزود: راه شجریان پس از وی، ادامه خواهد یافت و بذری که وی کاشت را به بار می‌نشیند.

کد خبر 450010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.