بهره‌برداری از مجتمع صنفی پرندگان ذبحی تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: تا پایان سال‌ جاری مجتمع صنفی پرندگان ذبحی بهره‌برداری می‌شود.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌جاری اجرای پروژه‌های شاخص زیادی در این سازمان آغاز شد و تعدادی در مرحله برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار است.

وی افزود: یکی از موارد مورد تاکید کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانداری، انتقال واحدهای پرندگان ذبحی به نقطه‌ای مناسب در شهر بود، از این رو احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: مجتمع صنفی پرندگان ذبحی با در نظرگیری یک غرفه کشتارگاه احداث خواهد شد تا ۲۰ واحد صنفی پرنده‌فروشی سطح شهر به این محل انتقال یابد و واحدهای صنفی مربوطه در خیابان‌های عطار نیشابوری، مسجد سید و حکیم نظامی همچنین میدان امام علی(ع) ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ حدفاصل پل تمدن و جاده فرودگاه تملک شده تا در آن مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان احداث شود، اظهار کرد: مقرر شده در این مجتمع صنفی دامپزشک مستقر شده و بر سلامت طیور ذبحی نظارت کند.

مجیری اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال‌جاری مجتمع صنفی پرندگان ذبحی بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به انتقال موزائیک‌سازان از منطقه دو، اظهار کرد: طرح جامع مشاغل مزاحم تدوین شده است و تمام موضوعات مربوط به ساماندهی مشاغل از جمله موزائیک سازان در این طرح لحاظ شده است، همچنین مصوبه هیئت وزیران را برای ساماندهی داریم به طوری که دبیرخانه‌ای برای ساماندهی تشکیل شده که ریاست آن با فرماندار و دبیر آن شهردار است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان افزود: در این زمینه در حال بررسی شرایط زمینی در منطقه دو برای واگذاری به این صنف هستیم البته ساماندهی ریخته‌گری‌ها و آبکاری‌ها را نیز در نظر داریم که در این راستا کمک سایر دستگاه‌ها ضروری است.

مجیری با بیان اینکه در حوزه ساماندهی واحدهای تعمیر و فروش قطعات خودرو نیز کلینیک خودرو را اجرایی می‌کنیم، تصریح کرد: نخستین کلنگ‌زنی در میدان مرکزی انجام شد و دومین نیز در سپاهان شهر در دست اقدام است، البته دیگر مناطق از جمله خیابان شاپور برای ساماندهی مدنظر قرار دارد.

وی از ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات در بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان خبر داد و گفت: این بازار در مساحت ۱۴.۵ هکتار و با گستره ویژه از مشاغل مختلف شهری از جمله عرضه گل و گیاه زیر مجموعه گل آپارتمانی، باغچه و سرشاخه است که از سالن سرشاخه با مساحت شش هزار و ۴۰۰ مترمربع تا آخر سال بهره‌برداری می‌شود، همچنین سالن کود و سم نیز که به ادوات کشاورزی و گلخانه‌ای اختصاص دارد امسال احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در خصوص تدابیر در نظر گرفته شده برای انتقال عمده فروشان صنف خشکبار به میدان مرکزی میوه و تره‌بار، اظهار کرد: با توجه به بروز ترافیک در خیابان‌های صارمیه، جهاد و ولی‌عصر (عج) شاهد نابسامانی در آن‌ها هستیم، از این رو ۲۴۰ هزار مترمربع زمین با متراژ ساخت ۶۰ هزار مترمربع در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با هدف انتقال و ساماندهی این صنوف در نظر گرفته شد تا ۱۱۱ سوله، دفتر کار و فروشگاه در آن ایجاد شود.

وی گفت: ۴۵ واحد اولیه توسط سازمان ساماندهی شد و ۶۶ واحد بعدی را تا پایان سال با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق مصوبات شورای شهر این واحدهای تجاری به صورت ۳۰ درصد نقد و ۴۸ قسط به عمده فروشان خواروبار و خشکبار واگذار می‌شود.

کد خبر 449969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.