پرورش یک سوم بوقلمون کشور در اصفهان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با ۸۰۰ هزار واحد پرورش بوقلمون یک سوم ظرفیت تولید کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کشتکار در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان گلپایگان، با بیان اینکه در استان اصفهان در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب سه و نیم میلیون، یک میلیون و ۸۰۰ قطعه و یک میلیون و ۴۰۰ قطعه مرغ در اثر بیماری فوق حاد پرندگان معدوم شد، اظهار کرد: سال ۹۸ و ۹۹ در استان با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مواجه نشدیم.

وی گفت: برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تمام واحدهای مرغداری استان با یک اکیپ مشترک ممیزی، اصلاح ساختاری و رعایت موارد بهداشتی صورت گرفته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای همسایه و حتی اروپا به شدت درگیر بیماری فوق حاد پرندگان هستند، تصریح کرد: اگر مرزهای کشور هم کنترل شود اما ممکن است با مهاجرت برخی پرندگان به سمت شهرهای شمالی کشور احتمال بروز این بیماری وجود داشته باشد و سازمان بهداشت جهانی نیز به کشورها اخطار داده که لازم است ارتقای سطح ایمنی در مرغداری‌ها و کنترل ورود و خروج کارگران و خودروهای حمل ونقل انجام شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۲۱ واحد مرغ تخم‌گذار بزرگ با تولید بیش از ۸۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه وجود دارد، افزود: یک ششم مرغ تخم‌گذار و یک سوم بوقلمون کشور در استان اصفهان است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: استان اصفهان با ۸۰۰ هزار واحد پرورش بوقلمون یک سوم ظرفیت تولید کشور را دارد.

کشتکار افزود: در این استان ۲۳۰۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۳۷ میلیون وجود دارد.

وی گفت: در یکسال گذشته ۱۸ میلیون قطعه واکسیناسیون تزریق شده است، در آزمایشگاه دامپزشکی اصفهان نمونه‌گیری ظرف چهار ساعت انجام می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از اجرای طرح ساماندهی مرغ رنگی در گلپایگان خبر داد و تصریح کرد: از این پس به هیچ یک از واحدهای مرغداری و گاوداری بدون پروانه نهاده تحویل نمی‌شود.

کد خبر 449954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.