آمار کرونا البرز ۲۲ مهر ماه؛ ۱۵ فوتی و ۱۲۹ ابتلای جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز وضعیت آخرین آمار مبتلایان به کرونا، بهبودیافته‌ها، ترخیص شدگان و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.

محمد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از بستری شدن ۱۲۹ بیمار با علائم کووید ۱۹ از روز گذشته تا کنون در مراکز درمانی استان البرز خبر داد و اظهار کرد: مجموع کل موارد بستری شامل (قطعی، محتمل و مشکوک)، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز در این استان ۱۹ هزار و ۶۹۸ نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳۹ نفر شامل موارد (قطعی، محتمل و مشکوک)، در مراکز درمانی البرز بستری هستند، افزود: از این تعداد، ابتلای ۳۴۹ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در البرز به یک هزار و ۳۳۷ نفر رسیده است.

وی با اشاره به ترخیص ۱۷ هزار و ۶۰۸ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، تصریح کرد: میزان بستری در موج سوم کرونا در البرز نسبت به دو پیک گذشته به شدت افزایش یافته است و اگر همین روال ادامه داشته باشد، قطعاً تیم بهداشت و درمان با چالش جدی رو به‌رو شده و عملاً در بیمارستان‌ها دیگر امکان پذیرش بیمار نخواهد بود.

وی ادامه داد: تعداد کادر بهداشت و درمان نسبت به اوایل شیوع بیماری کاهش یافته کمتر شده چرا که بسیاری از پزشکان و پرستاران درگیر بیماری کرونا شده‌اند و به واقع از لحاظ روحی بعد از هشت ماه مبارزه بی‌وقفه دچار خستگی شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، تاکید کرد: همه اعمال جراحی و درمانی غیر ضرور در مراکز درمانی لغو شده است و تلاش بر این است از تمام ظرفیت بیمارستان‌ها فقط برای پذیرش بیماران کرونایی استفاده شود.

وی ضمن هشدار به وضعیت موجود، از البرزنشینان خواست نهایت همکاری را در رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند چرا که بیماری به شدت رو به افزایش است.

کد خبر 449722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.