اکران فیزیکی ۱۱ فیلم در جشنواره فیلم کودک

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۱۱ فیلم سینمای کودک و نوجوان به صورت محدود اکران فیزیکی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا تابش صبح امروز دوشنبه _۲۲ مهرماه ۹۹_ در نشست خبری مجازی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه فضای سینمای کودک به تلاش‌های بیشتری در حوزه تولید و طراحی نیاز دارد، اظهار کرد: کودکان و نوجوانانی که به عنوان داور در این دوره از جشنواره فیلم کودک ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند از روز شنبه با مراجعه به بخش حساب کاربری وبسایت، آخرین اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

وی افزود: مخاطبان جشنواره که پیش‌تر در سامانه ثبت نام کرده بودند نیز از روز شنبه اطلاعات جدیدی را دریافت خواهند کرد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: رویدادهای جانبی این دوره از جشنواره شامل شب‌های اصفهان، نشست‌های خبری صاحبان آثار، نکوداشت دو شخصیت سینمایی، افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بر اساس یک کانال اختصاصی در پلتفرم تیوا خواهد بود.

تابش اضافه کرد: کتابخانه ویدئویی جشنواره امسال نیز پابرجاست و مخاطبان این بخش مهم از سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به بخش کاربری خود در سامانه جشنواره از کتابخانه ویدئویی استفاده کنند.

وی ادامه داد: چهارمین المپیاد فیلم سازی امسال نیز به صورت مجازی و مبتنی بر پلتفرم ادوب کانکت با حضور منتورها در محل مرکز نوآوری صبای تهران برگزار خواهد شد و نوجوانان راه یافته به این المپیاد طی چهار روز با اساتید از پیش تعیین شده خود در ارتباط خواهند بود.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه بستر داوری فیلم‌های جشنواره امسال به صورت مجازی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: داورهای بخش سینمای ملی ایران تعیین شده‌اند و مقرر شده تا بر اساس چارچوب و قوانین از پیش تعیین شده، آثار جشنواره را داوری کنند.

تابش افزود: داورهای بخش بین‌المللی سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان نیز انتخاب شده‌اند و از جمله آنها می‌توان به آقایان و خانم‌ها پابلو سالوادور، آیدا پناهنده، ایرج طهماسب و بهنام بهزادی اشاره کرد.

وی ادامه داد: ۱۰۷ فیلم برای اکران فیزیکی و مجازی در سی و سومین دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شد و از این تعداد دو فیلم ویژه ناشنوایان آماده پخش است که امیدواریم نقشی در توسعه مسئولیت‌های اجتماعی ما در بستر سینمای کودک و نوجوان داشته باشد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با ابراز خرسندی از نهادینه شدن دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده در بازه زمانی دو سال گذشته، نهادینه شدن دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان در اولویت تیم اجرایی قرار گرفت و امسال جشنواره تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است.

تابش اضافه کرد: خوشحالیم که تمام فیلم‌های اکران شده در جشنواره سی و دوم، در بازه زمانی پس از پایان جشنواره در سینماها و به صورت عمومی اکران شد و البته از این موارد یکی از فیلم‌ها با توجه به شرایط خاصی که داشت مورد اکران عمومی قرار نگرفت؛ همکاران در بخش دبیرخانه جشنواره برای راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان همواره تلاش می‌کنند و امیدوارم این بخش مهم به زودی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اغلب جشنواره‌های بزرگ و شاخص دنیا بخشی از افتخارات خود را تحت عنوان موزه جشنواره ساماندهی می‌کنند و امیدوارم شاهد برگزاری رویدادهای مهم و جدی سینمای کودک و نوجوان در طول سال جاری باشیم تا یادواره‌های این موزه بستر توسعه گردشگری هنری در اصفهان را بیش از پیش فراهم کند.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جشنواره امسال از افرادی که دغدغه تولید فیلم‌های سینمایی را دارند، تقدیر خواهیم کرد، تصریح کرد: همواره یکی از انتقادات وارده به سینمای ایران این بوده که چرا فیلم‌ها به صورت سفارشی ساخته می‌شود و خوشبختانه امسال بخش قابل توجهی از فیلم‌های راه یافته به جشنواره از سوی بخش خصوصی تولید و ساخته شده است.

تابش افزود: نمونه کارهای شاخص ارسال شده به جشنواره امسال از سوی جوانان و نوجوانان فعال در بخش انیمیشن حاکی از رشد چشمگیر انیمیشن در کشور است و خوشبختانه پیشکسوتان عرصه فیلم‌های کودک و نوجوان نیز در کنار نوجوانان مشغول به کار و تولید آثار فاخر هستند.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همگرایی میان نهادهایی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و بنیاد سینمایی فارابی روند رو به جلویی را در تولید و اکران آثار شاهد باشیم.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: پرداخت حق نمایش فیلم به ارسال کنندگان آثار یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هزینه‌ای در جشنواره امسال است که خوشبختانه به نوعی به خود سینماگران و فعالان این عرصه تعلق دارد. جشنواره در سامانه‌های ایرانی و با مشارکت مخاطبان ایرانی عرضه خواهد شد و امیدواریم به عنوان یک جشنواره فراگیر به توسعه بیشتر حوزه فیلم‌های کودکان و نوجوانان کمک شایانی کرده باشیم.

تابش با بیان اینکه پاندمی ویروس کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد سینما و هنر زد، افزود: خوشبختانه سال گذشته ۹ اثر سینمایی بلند در جشنواره سی و دوم اکران شد اما به رغم بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، فعالان و تولیدکنندگان فیلم‌های بلند، امسال نیز برای شرکت در این بخش پیش قدم شده‌اند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده که ۱۱ فیلم سینمای کودک و نوجوان به صورت محدود اکران فیزیکی شود؛ فیلم‌های آرزوی زیبا، بچه گربه‌های دره سیب، بعد از اتفاق، جزیره فضایی یا ترنادوی ۲، خورشید، سلفی با رستم، پونمایی لپ بو، مسیر محبوس، خورشید، مهران، نارگیل و والدین امانتی، ۱۱ فیلمی است که مقرر شده به صورت فیزیکی اکران شود.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه ۱۱ فیلم مذکور در مدت شش روز در محل سینمای فرهنگ تهران اکران فیزیکی خواهد شد، تصریح کرد: علت انتخاب این سینما برای اکران محدود فیزیکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی سازمان سینمایی و وزارت بهداشت، این بود که سینمای فرهنگ متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است و تمرکز بر مدیریت جشنواره در آن راحت‌تر به دست می‌آید.

کد خبر 449648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.