فعالیت ۶۷۰ مرکز شبانه‌روزی کودکان تحت پوشش بهزیستی

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت ۶۷۰ مرکز شبانه‌روزی کودکان تحت پوشش بهزیستی، گفت: اکنون ۲۷ هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که ۱۰ هزار نفر از آنها در مراکز شبه خانواده هستند و ۱۷ هزار نفر از آنان در خانواده‌های سببی یا نسبی خود از بهزیستی یارانه و امدادیارانه می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان بهزیستی کشور، حبیب‌الله مسعودی فرید، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۷۰ مرکز شبانه‌روزی کودکان داریم که بیش از ۹۰ درصد این مراکز را خیران مدیریت می‌کنند و از صفر تا صد کار آنها با خیران است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: سال گذشته هزار و ۷۰۰ مورد فرزندخواندگی داشتیم که نسبت به سال قبل از آن ۹۲ رشد خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: ظرفیت خیریه‌ها بیشتر از این اقدامات است و می‌توان از ظرفیت خیریه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد بیشتر استفاده کرد، به طور مثال مؤسسات خیریه در شرایط کرونا، بسیاری از کارهای خیر خود را به سمت تولید محصولات بهداشتی سوق دادند و به قشر در معرض آسیب به طور رایگان خدمات ارائه دادند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پویش ایران همدل گفت: بهزیستی نیز در این پویش مشارکت دارد تا به وضعیت مددجویان رسیدگی کند، همچنین به مددجویان کمک‌های دیگری غیر از مستمری نیز انجام می‌شود به طور مثال هزینه دانشگاه، وام‌های اشتغال و حرفه‌آموزی رایگان به آن تعلق می‌گیرد.

الکترونیکی شدن پرداخت مستمری‌ها

معاون اجتماعی بهزیستی گفت: برای پرداخت مستمری مددجویان پیش از این، هر ماه پول‌ها به استان می‌رفت و بعد به حساب مددجو واریز می‌شد که اغلب چند روز وقفه در پرداخت آن ایجاد می‌شد، از سال گذشته، پرداخت‌های مستمری به صورت الکترونیکی و به صورت ماهانه در کارت مددجویان شارژ می‌شود.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن پرداخت مستمری‌ها موجب شده است که مددجویان بهزیستی زندگی خود را بهتر مدیریت کنند.

مسعودی فرید گفت: با توجه به شرایط اقتصادی نیازمند کمک‌های بیشتری هستیم و خیریه‌ها از شرکای خوب بهزیستی هستند.

بر اساس اعلام سازمان بهزیستی، سال گذشته دو هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان مستمری برای یک میلیون و ۶۹ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان پرداخت شده است.

کد خبر 449616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.