شیوه جدید برای کنترل وسایل هوشمند خانگی

شرکت شیائومی اخیرا نوعی ابزار GPS خانگی تولید کرده است که می‌توان با استفاده از آن لوازم برقی هوشمند را از طریق تلفن همراه کنترل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه بسیاری از لوازم منزل با استفاده از تلفن همراه کنترل می‌شوند. تلفن‌های هوشمند با استفاده از شبکه Wi-Fi یا گاهی اوقات توسط یک سرویس اینترنت به این لوازم الکتریکی هوشمند متصل می‌شوند، اما مشکلات این روش شامل تاخیر در اتصال و نیاز به یک شبکه اینترنت است.

شرکت شیائومی به منظور حل کردن مشکلات ذکر شده، فناوری باند فوق سریع (Ultra-wideband) را جایگزین روش‌های قبلی کرده است. فناوری باند فوق سریع یا UWB به منظور انتقال داده‌ها از امواج رادیویی کم مصرف، برد کوتاه و پهنای باند بالا استفاده می‌کند.

پهنای باند فناوری UWB از ۵۰۰ مگاهرتز شروع می‌شود و در مانیتورهای بی سیم، روترها و حتی پرینترهای جیبی قابل استفاده است، زیرا تداخلی با دیگر امواج ارتباطی حامل ندارد. فناوری UWB نه تنها موقعیت مکانی لوازم خانگی هوشمند، بلکه جهت‌گیری آن‌ها نسبت به وسایل دیگر را مشخص می‌کند.

این نوع GPS داخلی نیازی به بلوتوث یا اینترنت ندارد و تنها با اشاره کردن تلفن همراه به سمت وسیله مورد نظر عمل می‌کند. به نظر می‌رسد شرکت شیائومی برای استفاده از فناوری UWB به آنتن و تجهیزات خاص نیاز دارد. انتظار می‌رود گوشی‌های شیائومی و لوازم خانگی هوشمند زیادی در آینده از این فناوری پشتیبانی کند.

کد خبر 449586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.