کاهش ۱۶‌.۵ درصدی موالید استان در سال ۹۸

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: موالید استان در سال ۹۸ حدود ۶۱ هزار و ۲۱ ولادت بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که تعداد موارد ولادت ۷۳ هزار و ۱۴۳ مورد بوده، حدود ۱۶.۵ درصد کاهش داشته است. بیشترین فراوانی نام در پسران مربوط به اسامی امیرعلی، علی و امیرحسین و در دختران مربوط به فاطمه، زهرا و حلما است.

حسین غفرانی کجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه جمعیت استان به صورت تخمینی پنج میلیون و ۲۶۰ هزار نفر در میانه سال ۹۸ بوده است، اظهار کرد: بیشترین جمعیت در استان مربوط به شهرستان اصفهان با جمعیت تخمینی دو میلیون و ۳۱۰ هزار نفر است.

وی با توضیح اینکه کمترین جمعیت در استان مربوط به شهرستان خور و بیابانک با جمعیت تخمینی ۲۰ هزار و ۱۱۱ نفر است، تصریح کرد: موالید استان در سال ۹۸ حدود ۶۱ هزار و ۲۱ مورد ولادت بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که تعداد موارد ولادت ۷۳ هزار و ۱۴۳ مورد بوده، حدود ۱۶.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به موارد فوتی استان در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: موارد فوتی استان در سال ۹۸ حدود ۲۵ هزار و ۳۳۵ فوت بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که تعداد موارد فوتی استان ۲۳ هزار و ۷۹۰ مورد بوده، حدود ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

کاهش موارد ازدواج و طلاق استان در سال ۹۸

وی با بیان اینکه تعداد موارد ازدواج استان در سال ۹۸ حدود ۲۵ هزار و ۳۳۵ ازدواج بوده است، افزود: این تعداد ازدواج در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ با کاهش شش درصدی روبرو بوده است، چرا که در سال ۹۷ تعداد ۲۷ هزار و ۳۹۳ ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به سال ۹۸ دو هزار و ۵۸ مورد ازدواج در سال ۹۷ بیشتر بوده است.

غفرانی با اشاره به کاهش موارد طلاق استان در سال ۹۸، ادامه داد: در سال ۹۸ موارد طلاق در استان حدود ۱۰ هزار و ۲۴ مورد بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که ۱۰ هزار و ۸۰۳ مورد طلاق به ثبت رسیده است کاهش ۷.۲ درصدی داشته است.

وی در خصوص میانگین سن ازدواج و طلاق، گفت: میانگین سن ازدواج برای زوج ۲۸.۳۸ سال و برای زوجه ۲۴.۳ سال و میانگین سن طلاق برای زوج ۳۸ سال و برای زوجه ۳۳ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیشترین فراوانی نام در پسران را مربوط به اسامی امیرعلی، علی و امیرحسین عنوان کرد و افزود: بیشترین فراوانی نام در دختران مربوط به فاطمه، زهرا و حلما است.

کد خبر 449582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.