احداث سالن ویژه تئاتر عروسکی کودکان در منطقه ۱۳

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری کتابخانه تخصصی مادر و کودک واقع در شهرک ولی عصر مجهز به سالن ویژه تئاتر عروسکی کودکان می‌شود.

محمد شرفا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با اضافه شدن فضای مناسب به کتابخانه تخصصی مادر و کودک و مشخص شدن دسترسی‌های مطلوب مقرر شده با تخصیص بودجه مورد نیاز این فضا با تأیید تیم‌های فنی و کارشناسان به تئاتر عروسکی کودکان اختصاص داده شود.

وی افزود: کتابخانه تخصصی مادر و کودک دارای بخش‌های امانت کتاب کودک با ۱۵ هزار جلد کتاب و بخش امانت کتاب مادر با حدود چهار هزار جلد کتاب است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: در این مرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌های مختلف در زمینه آموزش کودک و مادر برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، اجرای مسابقات کتابخوانی، بخش نشریات کودک و بازی‌های فکری از دیگر بخش‌هاست که آماده میزبانی از مادران و کودکان شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه کتابخانه کودکان نقش بزرگی در افزایش علاقه‌مندی کودکان به مطالعه و کتابخوانی و پایه‌ریزی مهارت‌های بازیابی اطلاعات در کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: کتابخانه کودکان و تجهیزات آن نیز باید متناسب با ویژگی‌های کودکان و مشوق آن‌ها برای حضور در آن محیط باشد.

شرفا با بیان اینکه خدمات کتابخانه‌ای مؤثر برای کودکان مستلزم وجود طیف وسیعی از تجارب و مهارت‌های حرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: از جمله خدمات کتابخانه‌های کودکان انجام فعالیت‌هایی جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی و خواندن است.

کد خبر 449446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.