پروژه هدایت آب‌های سطحی فومن نیازمند اعتبارات استانی است

شهردار فومن گفت: اتمام پروژه هدایت آب‌های سطحی این شهر نیازمند تخصیص اعتبارات استانی است.

رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ لوله گذاری غیر اصولی در کانال هدایت آب‌های سطحی از خیابان شهید خوش روش در مسیر دخانیات و مولوی و کوچه شهید افتخاری و تا خیابان بسیج انجام شده بود و این لوله ظرفیت لازم را نداشت تا بتواند دبی آب را به راحتی و با سرعت مناسب از خود عبور دهد، هنگام بارندگی باعث سرریز شدن آب به بیرون از لوله و آبگرفتگی این مناطق شهری می‌شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ آبگرفتگی شدیدی در این مناطق اتفاق افتاد و منازل مسکونی شهروندان به عمق یک متر به زیر آب رفت، آن زمان از طریق ستاد مدیریت بحران مشاوری در اختیار شهرداری قرار گرفت پروژه در سال ۱۳۹۳ توسط مشاور پس از طراحی و نقشه برداری به مرحله اجرا رسید؛ در همان سال، مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار از طرف استانداری به این پروژه اختصاص یافت که متأسفانه از آن مبلغ حدود ۱۵۰ میلیون تومان به شهرداری تخصیص پیدا کرد.

شهردار فومن ادامه داد: با استفاده از منابع داخلی شهرداری بیش از ۶۰۰ متر از پروژه اجرا و مشکلات آبگرفتگی حدود ۶۰ درصد از ساکنین این منطقه برطرف شد، اما متأسفانه این پروژه اکنون پس از گذشت شش سال به دلیل کمبود منابع مالی برای خرید مصالح به اتمام نرسیده و همچنان در حال اجرا است.

محمدی خاطرنشان کرد: کانال هدایت آب‌های سطحی C16 یکی از کانال‌های مهم شهر فومن است که قبل از انقلاب به طول دو کیلومتر احداث شده و دیوارهای آن بتنی است که در فصل بهار سال گذشته به صورت اساسی لایه روبی شد به طوری که این کانال تا حدود پنج سال دیگر نیاز به لای‌روبی ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولیت و نگهداری بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار، مسیل‌ها، مرداب‌ها، برکه‌های طبیعی و شبکه‌های آب‌رسانی، آبیاری و زهکشی از وظایف اصلی آب منطقه‌ای است، اما متأسفانه در این زمینه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و حتی در زمان وقوع بحران، ماشین آلات خود را برای هدایت آب سطحی بکار نمی‌گیرد.

شهردار فومن یادآور شد: سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران شهرستان، وقتی سطح قرمز وضعیت جوی را هشدار می‌دهند؛ نیروهای خدمات شهری شهرداری فومن با آمادگی و هماهنگی لازم، بلافاصله سربندهای رودخانه‌ها و مزارع را بازگشایی می‌کنند و برای کنترل و هدایت آب سطحی در قالب چندین اکیپ در سطح شهر مستقر می‌شوند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 449423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.