۱۲ اکتبر؛ روز جهانی آرتروز/ شعار سال ۲۰۲۰

آرتروز یک بیماری جدی است که کیفیت زندگی افراد را به میزان چشمگیری پایین می‌آورد؛ روز جهانی آرتروز فرصتی برای آگاهی بخشیدن به عموم مردم جهت اتخاذ یک سبک زندگی سالم و تشخیص به‌هنگام این بیماری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آرتروز یا التهاب مفاصل، شایع‌ترین بیماری مفصلی و یک عامل مخرب پیش‌رونده محسوب می‌شود که با ساییدگی استخوان‌ها و کاهش توان حرکتی همراه است. درد ناشی از این بیماری به حدی زیاد است که می‌تواند زندگی را برای مبتلایان بسیار طاقت‌فرسا و روند طبیعی خواب و بیداری آن‌ها را دچار اختلال کند.

شعار روز جهانی آرتروز ۲۰۲۰

بنیاد بین‌المللی آرتریت و روماتیسم در نظر دارد که در چهاردهم اکتبر سال جاری میزگردی با قانون‌گذاران و سیاست‌مداران جهانی برگزار کند. موضوع اصلی این رویداد "بهبود مدیریت درد توسط تحقیق، نوآوری و دسترسی" است و به ارائه راهکارهای بالقوه برای رفع چالش‌های بیماران مبتلا به آرتروز و فراهم کردن زمینه‌های بهبود آن‌ها می‌پردازد. هدف این انجمن تنها پایان دادن به بیماری آرتروز در طول زندگی اشخاص مبتلا نیست و قصد دارد شیوه‌هایی را کشف کند که با کمک آن‌ها بشر بتواند بدون هیچ مشکل از تمامی لحظات روزمره خود بیشترین بهره را ببرد. موضوع روز جهانی آرتروز ۲۰۲۰ " وقت عمل است" (Time۲Work) تعیین شده است.

تاریخچه بیماری آرتروز

آرتروز مشکلی‌ است که از ابتدای خلقت استخوان‌های تمامی دارندگان اسکلت را تحت تاثیر قرار داده است و بنابر شواهد دایناسورها و انسان‌های اولیه نیز از تأثیرات مخرب و آسیب‌رسان آن در امان نبوده‌اند. برای این مشکل هیچ درمانی وجود ندارد و تنها شیوه موجود برای مقابله با آن حرکات صحیح ورزشی است که با توجه به تأثیرات مخرب حرکات نادرست، بکار بردن بیشترین میزان دقت در انجام حرکات ورزشی برای این بیماران حیاتی است. متحرک نگه داشتن مفصل در انجام این تمرینات به کاهش التهاب مزمن کمک می‌کند و نقش بسزایی در تسکین درد طاقت‌فرسای ناشی از آن دارد.

آرتروز و کووید -۱۹

در سال جاری وجود معضلی جدید به نام کووید -۱۹ شاخصه‌های سلامت مردم جهان را دچار تغییر کرده است و با توجه به تأثیرات تضعیف‌ کننده و آسیب‌رسان آرتروز بر سیستم ایمنی، افراد درگیر این بیماری یا سالخوردگان به میزان بالایی در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. در شرایط کنونی بهبود وضعیت سلامت جسمی و عاطفی و تمرکز روی افرایش سطح کیفیت زندگی، نقش بسزایی در کاهش خطرات ناشی از آرتروز دارد. پیشرفت‌های علمی دنیا هر روز متخصصان را به یک شیوه درمانی جدید در این زمینه نزدیک می‌کند، اما با توجه به کمبود بودجه اختصاص داده شده به بنیاد بین‌المللی آرتریت و روماتیسم در سراسر جهان این بخش با مشکلات جدی مواجه است و ارائه راهکارهای اساسی و مراقبت‌های بهداشتی قابل دسترسی و مقرون‌به‌صرفه توسط آن‌ها، افزایش آگاهی جهانی در مورد بیماری‌های روماتیسمی و اسکلتی عضلانی را دشوار می‌کند؛ حال آن‌که این آگاهی بخشی، کلید اصلی موفقیت برای مبارزه با بیماری‌هاست.

کد خبر 449360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.