۴۷ پروژه در گلپایگان آماده جذب سرمایه‌گذار است

رئیس شورای شهر گلپایگان با بیان اینکه ۴۷ پروژه در گلپایگان آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: عملیات آزادسازی‌ در سطح شهر گلپایگان تقریبا ۹۹ درصد با همکاری مالکین صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین زاهدی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای پروژه کنار گذر بلوار نهج‌البلاغه و ادامه بلوار شهید بهشتی که اتصال به بلوار امام رضا است به روان سازی ترافیک شهر و افزایش ضریب امنیت ترافیکی شمال شهر کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی و افزایش تورم عملیات آزادسازی را سخت کرده است، تصریح کرد: عملیات آزادسازی در سطح شهر تقریباً ۹۹ درصد با همکاری مالکین صورت گرفت و تنها دو مورد با استفاده از قانون ماده هشت از طریق مراجع قضائی انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با بیان اینکه در یکسال گذشته ۸۴ جلسه شورای اسلامی شهر ۱۸۶ مصوبه داشت، گفت: در یکسال گذشته در ۵۱ جلسه کمیسیون بدوی ماده (۱۰۰) ۷۵۲ رأی و در ۱۴ جلسه کمیسیون تجدید نظر ۲۵۸ رأی صادر شده است.

زاهدی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۱ جلسه شورای ترافیک ۳۶ مصوبه داشت که بیشترین مصوبات کمک به حل مشکلات ترافیکی شهر بود، عنوان کرد: در کمیسیون‌های قطع اشجار، قطع درختان در معرض سقوط در محل تردد و مانع در اجرای پروژه‌ها صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون ماده پنج مصوباتی برای رفع اشکالات طرح جامع و تغییر کاربری‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با بیان اینکه با تصویب شورای پنجم شهر شهرداری نباید هیچ پروژه‌ای را بدون نظر مشاور طرح اجرایی کند، تصریح کرد: ۴۷ پروژه آماده جذب سرمایه‌گذاری است، به زودی پروژه‌ای توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در محور بلوار الغدیر شهر اجرا خواهد شد.

زاهدی گفت: بر اساس مصوبه دولت در احیای بافت‌های فرسوده سال ۹۶ و ۹۷ با جذب اعتبارات بازآفرینی پروژه مرمت و بهسازی گرمابه رباط آحسین، گرمابه بهشت و محوطه سازی اطراف مسجد جامع شهر شروع شد و تصور ما تداوم اعتبارات بازآفرینی بود که محقق نشد و اتمام پروژه‌ها از محل اعتبارات شهرداری انجام شد.

وی با اشاره به پروژه مرمت ضلع شرقی مسجد جامع گلپایگان گفت: پس از پاک سازی کامل مغازه‌های کنار مسجد جامع که میراث فرهنگی تخریب کرد، برای مرمت پیمانکار با شهرداری قرارداد ۱۵۰ میلیون تومانی بست اما با توجه به افزایش قیمت مصالح پیمانکار حاضر به کار نشد و متناسب با میزان افزایش قیمت مصالح ۳۵۰ میلیون تومان نیاز است که با وجود تاریخی بودن مسجد جامع باید به مرمت آن کمک شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان گفت: یکی از برنامه راهبری شورای پنجم شهر گلپایگان تدوین برنامه پنج ساله با افق ۲۰ ساله با هدف توسعه شهر است.

زاهدی اضافه کرد: یکی از مطالبات شهروندان احیای کوچه مسجد حاجی است که در این زمینه شهرداری با انتخاب مشاور طرحی در دو فاز از ابتدای خیابان امام به سمت این کوچه برای ایجاد یک بازارچه قدیمی ایجاد می‌کند تا از آشفتگی خارج شود.

کد خبر 449339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.