کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد ارتش یمن در شمال این کشور

یک فرمانده برجسته ارتش یمن در نبرد با شبه نظامیان حوثی در استان مرزی الجوف با عربستان سعودی در شمال یمن کشته شد.

‌به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، درگیری بین دو طرف در بیر المرازق، که به عنوان دروازه شرقی شهر الحزم، مرکز استان الجوف توصیف می‌شود، در جریان است.

وزارت دفاع و رئیس ستاد ارتش یمن در بیانیه ای فرمانده تیپ ۱۱۰، سرتیپ عبدالعزیز هنکال را که در نبردهای خشونت‌آمیز در حومه الحزم، پایتخت الجوف کشته شد، عزادار کردند.

در بیانیه ای که توسط وزارت دفاع یمن منتشر شده آمده است: سرتیپ هانکال هنگام انجام وظیفه میهن‌پرستانه خود در رهبری نبرد برای کامل آزادسازی استان الجوف از دست شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به شهادت رسید."

وزارت دفاع افزود که "وی از اولین رهبرانی بود که برای رهبری تعدادی از مناطق و مناطق از دست حوثی ها هدایت شد. "

در همین حال، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، سرتیپ رکن، عبدو مجالی، اظهار کرد: ارتش و نیروهای مقاومت مردمی در نبرد قاطع و قاطع در استان الجوف در حال جنگ هستند.

طبق آنچه توسط سایت "سپتامبر نت" ارتش گزارش شد، مجالی تأیید کرد که جنگ در دروازه‌های الحزم، پایتخت الجوف در جریان است، زیرا افراد مسلح حوثی به آنجا فرار کردند.

وی افزود که پرسنل ارتش "در حالی که کاملاً به تشکیلات مربوط به سازماندهی نبردی که از طریق آن دفاع از شبه نظامیان حوثی در برابر حملات شدید آتش و حملات خاص که به مدت ۵ روز ادامه داشته است، پایبند هستند، به پیروزی می می‌رسند"

به گفته سخنگوی ارتش یمن، "آنچه ارتش طی چند ساعت گذشته به دست آورد، آزادسازی و احیای کامل کوه‌های السرعرا و کوه‌های استراتژیک دوهیده و مناطق اطراف آن است"، خاطرنشان کرد: "گردان‌های ارتش توانستند قسمت‌های زیادی از منطقه اللبنات را محاصره کنند. "

در دو روز گذشته، ارتش یمن مرمت مناطق وسیعی از منطقه خوب و الشعف، بزرگترین منطقه الجوف، بین آنها اردوگاه استراتژیک الخنجر و سایر سایت‌ها در منطقه بیرالمرازئق در شرق شهر الحزم، مرکز اداری استان الجوف را آغاز کرده‌اند.

کد خبر 449186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.