تدوام هوشمندسازی در سازمان بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مصوب دولت الکترونیک و هوشمند سازی در این سازمان با قدرت و قوت تداوم خواهد داشت، گفت: ضرورت دارد دو پروژه "سامانه جامع بندری" و "سامانه جامع اداری و مالی" در فرصت باقی مانده از سال جاری، به اتمام برسد و عملیاتی شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های خاص سازمان بنادر و شرایط حساس کنونی، لازم است در حوزه هوشمند سازی، به پروژه‌های"توسعه دیتا سنتر" و "امنیت شبکه" توجه جدی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های قانونی و لزوم حفظ قراردادهای سرمایه گذاری اپراتوری در بنادر تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر توجه جدی به ارتباط و دیدار با مشتریان و ذی نفعان تأکید کرد و گفت: مدیران باید به صورت مستقیم با مشتریان و مخاطبان در ارتباط باشند و در شرایط کرونا، که رفت و آمدها سخت شده باید از طریق ایمیل سازمانی و یا از مسیرهای دیگر در فضای مجازی در دسترس باشیم و به خواسته‌ها و مطالبات مردم پاسخ دهیم.

راستاد با بیان اینکه فرآیندهای پیچیده در بنادر بایستی اصلاح و حذف شود، تأکید کرد: فرآیندهایی که کارها را طولانی‌تر می‌کند و مردم را به زحمت می‌اندازد باید حذف شود از این‌رو کارشناسان پیشنهادها و نظرات اصلاحی خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد، اقدامات تعرفه‌ای منجر به تحولات جدید شود، اظهار کرد: الگوی جدید تعرفه‌ای، که از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که نیازهای سازمان بنادر را پوشش بدهد و حداکثر بازدهی اقتصادی را برای فعالان بندری به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توسعه ترانزیت در دستور کار جدی سازمان قرار دارد، گفت: برای افزایش رقابت پذیری و استفاده حداکثری از دالان ترانزیتی چابهار و سایر مسیرهای ترانزیتی در بنادر کشور، باید موانع را با کمک کارگروه ترانزیتی در ستاد وزارت راه و شهرسازی، برداریم.

راستاد با حاکمیتی خواندن مأموریت‌های سازمان بنادر در حوزه ایمنی و حفاظت دریایی، تصریح کرد: این حوزه یکی از وظایف مهم و حاکمیتی سازمان بنادر محسوب می‌شود و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و در این زمینه باید سازمان از تمام ظرفیت و امکانات خود استفاده کند.

کد خبر 449075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.