نیاز به اهدای پلاسمای کوویدی افزایش داشته است/اهدای خون ۲۵۰ نفر در روز اربعین

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اهدای خون ۲۵۰ نفر در روز اربعین، گفت: به طور میانگین روزانه حدود ۲۵ واحد پلاسمای کوویدی در مرکز اهدای خون اصفهان دریافت می‌شود که با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا میزان درخواست پلاسمای کوویدی نیز به شدت افزایش یافته است.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه به طور میانگین روزانه حدود ۲۵ واحد پلاسمای کوویدی در مرکز اهدای خون اصفهان دریافت می‌شود، اظهار کرد: آمار ابتلا به کرونا و نیاز به پلاسمای کوویدی در استان اصفهان رو به افزایش است و نیاز روزانه مراکز درمانی استان نیز بسیار بیشتر از تعداد دریافتی پلاسما در مراکز انتقال خون است و پلاسماهای اهدایی جوابگوی رفع نیاز مراکز درمانی استان نیست، در این چند روز که آمار مبتلایان افزایش یافته، میزان درخواست پلاسما کوویدی نیز به شدت افزایش یافته است.

وی در خصوص میزان اهدای خون در روز اربعین، افزود: در روز اربعین بیش از ۳۰۰ نفر جهت نذر خون به مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو مراجعه کردند که از این تعداد ۲۵۰ نفر موفق شدند خون اهدا کنند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: در روز اربعین بیشترین گروه خونی که اهدا شده است گروه خونی O مثبت است.

وی با توضیح اینکه اهداکنندگان پلاسمای کوویدی در استان اصفهان بیشتر مردان هستند، خاطرنشان کرد: شیوع کرونا محدودیت‌های رفت‌وآمد را برای افراد ایجاد کرده و سبب کاهش اهداکنندگان خون شده است و در واقع میزان اهدای خون تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.

زینلی با بیان اینکه در روز اربعین در مرکز انتقال خون خواجو تمام دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا رعایت شد، افزود: تمام قسمت‌های مرکز هر روز ضدعفونی می‌شود و رعایت نکات بهداشتی از الزامات مراکز انتقال خون استان اصفهان است تا افراد بدون نگرانی برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: در روز اربعین اهدای پلاسما کوویدی نداشته‌ایم و در مرکز انتقال خون خواجو افراد برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کردند.

وی با توضیح اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است، تصریح کرد: از افراد درخواست می‌کنیم تا بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکرده و اهدای خون خود را به روزهای خاص موکول نکنند و در روزهای آتی نیز برای اهدای خون مراجعه کنند.

کد خبر 449052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.