آخرین حضور شجریان در تهران

بهشت زهرا تهران از بامداد امروز میزبان قدم‌هایی بود که برای خسروآواز ایران آمده بودند،‌ این طلوع غم‌انگیز پاییزی آخرین حضور محمدرضا شجریا در تهران بود و او رفت تا در مشهد برای همیشه آرام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در میان انبوه مردم، مسئولان و هنردوستان ایران که از حوالی ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه در بهشت زهرا حضور داشتند، نماز بر پیکر محمدرضا شجریان خوانده شد. تمام سالن تطهیر بهشت زهرا در اختیار این مراسم قرار داشت و چهره‌هایی چون سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی معاون هنری، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی، فردین خلعتبری، تهمورس پورناظری، محمد حسین توتونچیان، کتایون خوانساری، شهرام صارمی، علی سرابی، زیدالله طلوعی، حمیدرضا نوربخش، وحید تاج، داوود گنجه‌ای، حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، حمید قبادی و… از مدیران و هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

همایون و رایان فرزندان شجریان و احمدعلی شجریان برادر زنده‌یاد شجریان و جمعی دیگر از بستگان این هنرمند نیز در این آئین حضور داشتند.

از ساعت ۶ صبح با انتقال پیکر محمدرضا شجریان به سالن قرائت نماز میت، مراسم آغاز شد. در ابتدا همایون فرزند استاد محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران با عرض تسلیت به ملت ایران و تمام ایرانیان در سراسر جهان گفت: انسان‌های بزرگ مانند ایشان در طول تاریخ به کره خاکی آمدند و با خود پیام‌هایی آورده و دوباره می‌روند.

حسین علیزاده در سخنانی کوتاه در این مراسم تأکید کرد استاد شجریان نشان داد برای همیشه زنده خواهد ماند و فراموش نمی‌شود.

داریوش پیرنیاکان از استاد موسیقی ایران نیز در این مراسم گفت: همیشه آرزویم این بوده که وقتی می‌میرم شجریان بر من نماز بخواند، اما اینگونه نشد. شجریان بخشی از تاریخ ایران است و آنها که می‌خواستند شجریان را حذف کنند به راه باطل رفتند.

استاد داوود گنجه‌ای از دیگر اساتید موسیقی کشورمان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز خوشحالم که در چهلمین روز شهادت بزرگمرد تاریخ امام حسین (ع) شجریان دار فانی را وداع گفت، اما شجریان را هرکسی بر اساس سلیقه خود تفسیر می‌کند و امیدوارم با رفتن شجریان عدالت دوباره نهادینه شود.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید به موسیقی ایران احترام گذاشت. عزت دست خداست. ما درس عشق خوانده‌ایم.

وی گفت: خانه موسیقی خانه عشق است و هر کس که دلش با خدا باشد از هیچ کس نمی‌ترسد. شجریان فردی سیاسی بود و در اواخر عمر در عین سیاست همه را به وحدت دعوت می‌کرد.

این آخرین حضور شجریان در تهران بود و پیکر این استاد بزرگ پس از ماجراجویی‌های فراوان در سرتاسر جهان به زادگاهش یعنی مشهد منتقل خواهد شد تا در جوار مقبره شاعر بزرگ ایرانی یعنی فردوسی آرام گیرد.

گفتنی است، محمدرضا شجریان روز گذشته _۱۷ مهرماه_ پس از تحمل دوره‌ای بیماری و در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 448793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.