ستاره های سینما این روزها چه می کنند؟

شیوع ویروس کرونا روی همه فعالیت‌ها سایه سنگین خود را گسترانده و سینما نیز از این قاعده مستثنی نیست. با آنکه شورای صدور پروانه ساخت، امسال، بیش از سال‌های گذشته پروانه ساخت فیلم سینمایی صادر کرده، اما از ابتدای سال ۹۹ تا کنون، عملاً پروژه‌های محدودی به مرحله تولید رسیده و جلوی دوبین رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کم شدن تولیدات سینمای ایران، عمدتاً دو دلیل مشخص دارد. اول آنکه شیوع این بیماری مهلک اصلاً و ابداً شوخی بردار نیست و بسیاری از عوامل و دست اندرکاران سینما، بیکاری و در خانه ماندن را به حضور چند ماهه در یک گروه بیش‌از ۵۰ نفری ترجیح می‌دهند. دلیل دوم این کاهش چشمگیر نیز بر می‌گردد به وضعیت مبهم و نابه سامان اکران. هنوز تعداد زیادی از آثاری که طی سال‌های گذشته تولید شده‌اند، به دلیل تعطیلی سالن‌های سینما، پشت خط اکران مانده‌اند و آن‌هایی نیز که به اجبار به اکران آنلاین تن داده‌اند، به دلیل آنکه این شیوه اکران، هنوز زیر ساخت‌های مناسبش ایجاد نشده، عملاً با شکست تجاری مواجه شده و حتی به سرمایه اولیه خود نیز نرسیده‌اند.

با این وجود، همین تعداد اندک فیلم‌های سینمایی نیز که از ابتدای سال جلوی دوربین رفته‌اند و یا قرار است به زودی ساخته شوند، از چهره‌های مطرح و ستاره‌های سینما در سال‌های اخیر بهره برده‌اند. در ادامه نگاهی داریم به فعالیت‌ها و پروژه‌های جدید این روزهای ستاره‌های سینما.

شهاب حسینی

شهاب حسینی در سینمای ایران یک ستاره دنباله‌دار است که هر روز بر محبوبیت او افزوده می‌شود. این بازیگر که مدتی از سال را در کشور آمریکا می‌گذراند و در آن کشور یک کمپانی سینمایی با شراکت آمریکایی‌ها تأسیس کرده است، فیلم‌های «لابی»، «آن شب»، «شین»، «طلاخون» و «مست عشق» را در نوبت اکران دارد.

حسینی در اوایل تابستان مشغول بازی در فیلم سینمایی «بدون همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی بود که به یکباره از این پروژه جدا شده و هادی حجازی‌فر جایگزین او شد. هرچند جواد نوروزبیگی، تهیه کننده این فیلم، اعلام نمود که جدایی این بازیگر از پروژه کاملاً توافقی صورت گرفته، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این جدایی کاملاً یکطرفه و از سوی حسینی بوده است.

این بازیگر که فعالیت هنری خود را با اجرا در تلویزیون آغاز نمود، حالا بار دیگر به عرصه اجرا بازگشته و برنامه «هم‌رفیق» را برای پخش در وی او دی‌ها آماده می‌کند. او علاوه بر اجرا، کارگردانی این برنامه را نیز بر عهده دارد و در هر قسمت از آن، از چهره‌های سرشناس سینما دعوت خواهد کرد.

نوید محمدزاده

این بازیگر پر کار و موفق سینما، از زمستان سال ۹۷ جلوی دوربین سریال قورباغه رفت و طبق قراردادی که با این پروژه داشت، در هیچ اثر دیگری حاضر نشد. بنابراین محمدزاده، سال ۹۸ در سینمای ایران هیچ فیلمی نداشت. زمزمه‌هایی مبنی بر حضور او در تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی با عنوان قهرمان به گوش می‌رسید، اما این بازیگر در یک پست اینستاگرامی اعلام نمود که حتی پیشنهاد حضور در این فیلم را هم نداشته است.

محمدزاده که تجربه موفق «بدون تاریخ، بدون امضا» را با وحید جلیلوند در کارنامه خود به ثبت رسانده بود، این روزها مشغول ایفای نقش در دومین اثر سینمایی این کارگردان با عنوان «شب، داخلی، دیوار» است و در نقش یک‌نابینا ظاهر شده است. این بازیگر همچنین به زودی در فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی و «نگهبان شب»، کاری از رضا میرکریمی حضور خواهد یافت. به نظر می‌رسد نوید محمدزاده بعد از یک سال غیبت در سینمای ایران، امسال حضور پر رنگ و پر شماری خواهد داشت.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی بازیگر گزیده کاری است و به هر قیمتی در هر فیلمی حضور نمی‌یابد. برای همین هم بعد از فروشنده اصغر فرهادی، چهار سال طول کشید تا بار دیگر در یک فیلم سینمایی حاضر شود. او سال گذشته در فیلم «اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی و در نقش یک شناگر حرفه‌ای ظاهر شد تا تجربه‌ای متفاوت در کارنامه خود به ثبت برساند.

علیدوستی پس از جدایی پریناز ایزدیار از فیلم تفریق، جایگزین او شد تا برای دومین بار با مانی حقیقی در مقام کارگردان پس از کنعان، همکاری کند. این نخستین تجربه همکاری این بازیگر با نوید محمدزاده خواهد بود و بی شک، نتیجه‌ای دیدنی خواهد داشت.

لیلا حاتمی

یک بازیگر متفاوت و با کلاسی در سطح جهانی؛ معمولاً در فیلم‌هایی خاص و متفاوت حضور می‌یابد و بازی‌هایش به شدت تأثیر گذار است. سال گذشته در فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله بازی کرد و گفته می‌شود بازی متفاوت و غافلگیر کننده‌ای در این فیلم ارائه کرده است.

حاتمی قرار است به زودی در تازه‌ترین فیلم نعمت‌الله با عنوان «چشم و ابرو» جلوی دوربین رود تا چهارمین همکاری خود را با این کارگردان رقم بزند.

پیمان معادی

پیمان معادی به عنوان فیلمنامه نویس در سینمای ایران فعالیت می‌کرد که برای اولین بار به عنوان بازیگر، توسط اصغر فرهادی در فیلم «درباره الی» جلوی دوربین رفت و اتفاقاً بازی او به شدت مورد توجه قرار گرفت تا آنجا که در این عرصه ماندگار شود و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، برای نقش آفرینی در فیلم «درخت گردو»، در دستانش جا خوش کرد.

این بازیگر، تنها بازیگر ایرانی است که در سطح بین‌الملل نیز فعال است. او که مدتی است در آمریکا به سر می‌برد، قرار است به زودی نقش اصلی فیلم «تست»، به کارگردانی گوین هود، کارگردان اسکاری را در کنار جان بویگا بازی کند. معادی پیش از این نیز در پروژه‌های بین‌المللی دیگری همچون کمپ ایکس ری و آخرین شوالیه‌ها حضور موفقی داشت.

محمدرضا گلزار

از نظر موفقیت در گیشه، تضمین فروش فیلم و میزان شهرت و محبوبیت، محمدرضا گلزار را می‌توان ستاره بی چون و چرای سینمای ایران در دو دهه اخیر دانست. او سال گذشته فعالیت‌هایش محدود به برگزاری کنسرت‌ها و اجرای مسابقه برنده باش بود. گلزار این روزها در حال بازی در مجموعه عاشقانه ۲: گیسو است و قرار است در سریال ساخت ایران ۳ نیز جلوی دوربین رود.

خبر قابل توجه درباره فعالیت‌های تازه این بازیگر این است که قرار است در تازه‌ترین فیلم حمید نعمت‌الله، چشم و ابرو، به عنوان بازیگر نقش اول مرد جلوی دوربین رود. این در حالی است که بسیاری از منتقدان هنوز هم بهترین نقش آفرینی این بازیگر را بازی در فیلم بوتیک، ساخته حمید نعمت‌الله می‌دانند و با این حساب باید منتظر یک بازی ماندگار دیگر از او بود.

پریناز ایزدیار

بازیگری که با ایفای نقش در سریال «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی به شهرت رسید، حالا قرار است نقش اول تازه‌ترین سریال این کارگردان با نام «جیران» را ایفا کند. او پیش از این در مجموعه موفق شهرزاد نیز با این کارگردان همکاری کرده بود.

ایزدیار که در آثاری همچون ابد و یک روز، متری شیش و نیم و سرخپوست با نوید محمدزاده همبازی بود، قرار بود این همکاری را بار دیگر در فیلم تفریق مانی حقیقی تکرار کند، اما به دلیل تعویق در آغاز فیلمبرداری، این بازیگر از این پروژه جدا شد تا ترانه علیدوستی جایگزین او شود.

ایزدیار که برای بازی در فیلم ابد و یک روز، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود نمود، سال گذشته نیز برای نقش آفرینی در فیلم «سه کام حبس»، کاندید دریافت این جایزه بود. ایزدیار فیلم‌های سه کام حبس و مغز استخوان را در نوبت اکران دارد.

امیر جدیدی

هومن سیدی هیچ وقت تصور نمی‌کرد وقتی به مربی تنیس خود نقشی در یکی از فیلم‌هایش بدهد، او تبدیل به یکی از مهم‌ترین بازیگران جوان سینما شود و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم «تنگه ابوقریب» از آن خود نماید.

زمانی که همگان تصور می‌کردند اصغر فرهادی نقش اول فیلم تازه خود، قهرمان را به نوید محمدزاده می‌سپارد، جدیدی مشغول تمرین و دور خوانی برای نقش آفرینی در این فیلم بود. این فیلم به زودی در شیراز جلوی دوربین می‌رود.

جدیدی سال گذشته با فیلم «روز صفر» در جشنواره حضور داشت و بازی او در این فیلم، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

کد خبر 448682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.