کمیته‌های مجمع عمومی سازمان ملل، آمریکا را به گوشه رینگ برد

کمیته‌های ششگانه مجمع عمومی سازمان ملل به محلی برای اعتراض علیه اقدامات غیر قانونی آمریکا علیه دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک، تبدیل شد.

به گزارش ایمنا، نمایندگان کشورهای کوبا، سوریه، ونزوئلا، روسیه و جمهوری اسلامی ایران، در اقدامی هماهنگ در ۶ کمیته مجمع عمومی سازمان ملل به  اقدامات غیر قانونی آمریکا درنقض موافقتنامه مقر سازمان ملل متحد و سایر تعهدات بین‌المللی آن اعتراض کردند.

این کشورها تحمیل محدودیت‌های ترددی و اصرار بر جابجایی نمایندگان ایران از محل سکونت خود در دوران شیوع کرونا را غیر قانونی و تلاشی عامدانه برای اخلال در اجرای وظایف نمایندگی خود نزد سازمان ملل دانستند.

این گروه از کشورها سیاست هدفمند دولت میزبان سازمان ملل در اجرای تبعیض‌آمیز موافقتنامه مقر را محکوم کردند و چنین سیاستی را ناقض حاکمیت کشورها و مزایا و مصونیت‌های نمایندگان دولت‌ها نزد سازمان ملل بر شمردند.

کشورهای متاثر از اقدامات غیر قانونی آمریکا در نیویورک همچنین سوء استفاده دولت آمریکا  ازموقعیت خود به عنوان میزبان سازمان ملل واقدام بی‌سابقه آمریکا در عدم اعطای ویزا به وزیر امور خارجه ایران را رد کردند و از دبیر کل سازمان ملل خواستند که از اختیارات خود وفق موافقتنامه میزبان برای آغاز پروسه حقوقی و تضمین حقوق دولت‌های متاثر از اقدامات غیر قانونی آمریکا استفاده کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 448633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.