دادگاه فدرال آمریکا دسترسی به اسناد مالیاتی ترامپ را تائید کرد

دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا روز چهارشنبه به رغم درخواست دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، دسترسی دادستان نیویورک را به اظهارنامه ها و اسناد مالیاتی او، تائید کرد.

به گزارش ایمنا، شرکت تجاری ترامپ پیشتر خواستار لغو احضاریه دادستان ناحیه منهتن برای بررسی اظهارنامه های مالیاتی هشت سال گذشته او  و جلوگیری از دسترسی مقام های قضایی نیویورک به پرونده مالیاتی ترامپ برای تحقیق کیفری در باره کار و کسب او، شده بود.

دادگاه تجدیدنظر فدرال ناحیه ۲ منهتن اعلام کرد که  اعتبار این احضاریه مالیاتی در صورت طرح درخواست تجدیدنظر ترامپ در دیوان عالی ایالات متحده، با توجه به موافقت ۲ طرف دعوا، به قوت خود باقیست.

افشاگری روز یکشنبه (۶ مهر۹۹) روزنامه نیویورک تایمز درباره فرار مالیاتی ترامپ، آنهم در زمانی که چند هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا وقت باقی است با واکنش‌های رسانه‌ای و سیاسی روبه رو  شده است

 براساس گزارش نیویورک تایمز،  ترامپ پیش از برگزاری انتخابات ۲۰۱۶ توانسته  به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال از پرداخت مالیات خودداری کند و در نخستین سال حضورش در کاخ سفید (۲۰۱۷) تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده است.

این نشریه آمریکایی افزود: ترامپ در سال ۲۰۱۶ نیز که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرد.

افشاگری نیویورک تایمز در حالی است که ترامپ همواره سعی کرده اظهارنامه‌های مالیاتی کار و کسب خود را منتشر نکرده و آمارها را کتمان کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 448623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.