معاون شهردار: انفجار محمودیه شیراز، تخریب منازل را در پی نداشته است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: انفجار پیش از ظهر امروز (شانزدهم مهرماه ۹۹) کوه در منطقه محمودیه شیراز به صورت کاملا کنترل شده بوده و تخریب هیچیک از منازل مسکونی را در پی نداشته است.

به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی گفت: پیش از ظهر امروز، انفجار کنترل شده‌ای برای حفر تونل در این مسیر انجام شد و در پی آن سنگ ریزه و سنگ‌های کوچک به سمت تعدادی اندک از منازل پرتاب که روی پشت بام‌ این خانه‌ها قرار گرفت اما هیچ تخریبی در پی نداشته و خسارات جزیی هم توسط پیمانکار جبران خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، با بیان اینکه محل انفجار تا منازل مسکونی فاصله دارد، گفت: گلایه‌هایی در مورد پرتاب سنگ ریزه بر روی تعدادی پشت بام منازل و یا صدای تجهیزات مکانیکی از سوی تعدادی از اهالی این منطقه مطرح شده است اما تاکنون هیچ تخریبی به دلیل انجام این انفجارها و یا کار عمرانی رخ نداده است.

صالحی بیان کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی و راه سازی چنین مسائلی وجود دارد اما ما از شهروندان شیرازی که همواره یاریگر مدیریت شهری در اجرای طرح‌های عمرانی بوده‌اند در این مورد نیز از آنان تقاضا می‌کنیم که شکیبا باشند زیرا به زودی با بهره‌برداری از این طرح، اهالی شیراز و به ویژه منطقه محمودیه از مزایای فراوان آن بهره‌مند خواهند شد.

وی، با تاکید بر اینکه هیچ تخریبی در این منطقه به دلیل عملیات عمرانی رخ نداده است، گفت: برای اثبات این موضوع، شهرداری شیراز حاضر است بازدید میدانی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه که چشم تیزبین جامعه محسوب می‌شوند، ترتیب دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: پروژه کوهسار شهید سلیمانی شیراز از میدان جام جم تا تقاطع شهدای انقلاب و از سمت تقاطع شهدای گمنام به سمت میدان قصردشت ادامه دارد.

صالحی افزود: فاز اول این تقاطع از میدان جام جم تا میدان قصردشت به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم به طول شش و نیم کیلومتر هم اینک در حال اجراست که بخشی از این پروژه که محل ساخت تونلی دوقلو است و از مجاورت منطقه مسکونی محمودیه عبور می‌کند، نیازمند انجام انفجارهای کنترل شده و کوه‌برداری است.

به گفته وی، با تکمیل این طرح عمرانی، از بار ترافیکی بلوار چمران، معالی آباد، بلوار میرزای شیرازی، صنایع و دیگر مسیرهای پُر ترافیک این منطقه کاسته خواهد شد.

صالحی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، پروژه کوهسار و بزرگراه شهید سلیمانی به طور کامل تا خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید اما عملیات ساخت تونل در این منطقه و انجام انفجارهای نرم به زودی خاتمه خواهد یافت، ضمن اینکه شهرداری شیراز تصمیم دارد که این پروژه زودتر از موعد مقرر تکمیل شود و در اختیار مردم این شهر قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 448616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.