واکسن آنفلوآنزای ایرانی سال آینده در بازار توزیع می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تجهیزات پزشکی خارجی در نهایت سختی و با کارشکنی‌های دشمن وارد کشور می‌شوند، گفت: از سال آینده واکسن آنفلوآنزای ایرانی در بازار توزیع می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت، محمدرضا شانه ساز، با تاکید بر اینکه ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند، افزود: هدف این است که تا سال آینده واکسن آنفلوانزای هم در داخل کشور تولید شود. هر چند مقرر بود این اتفاق در سال جاری رخ دهد ولی به دلیل تحریم، برخی از مواد اولیه مورد نیاز به موقع به دست شرکت‌های دانش بنیان نرسید. اما در سال آینده واکسن آنفلوانزای ایرانی تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو، درباره مشکلات موجود برای واردات واکسن آنفلوانزای تصریح کرد: هیچ دارویی به راحتی وارد ایران نشده و واردات دارو و تجهیزات پزشکی در نهایت شیطنت و کارشکنی‌های دشمن انجام می‌شود. در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوآنزای، مردم تا حدودی روند سخت واردات دارو را مشاهده کردند و این مسیر ناهموار برای همه داروها و تجهیزات پزشکی وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه برای واردات دارو مشکلات بسیاری در زمینه تأمین و انتقال ارز وجود دارد، یادآور شد: دلیل آن برخورد دشمنان با کمپانی‌های معتبر و شرکت‌های دارویی است که به ایران دارو می‌فروشند.

شانه ساز با تاکید بر اینکه در حال حاضر کمبود عمومی و گسترده دارو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تعداد محدودی از داروهای بیماران خاص با چالش مواجه بوده و خانواده بیماران برای تهیه به موقع آنها با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند اما تلاش می‌کنیم با هر سختی این داروها را وارد کشور شوند.

کد خبر 448604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.