چهار واکسن کرونا در چین در حال گذراندن مراحل نهایی آزمایشات

حداقل چهار واکسن کروناویروس در چین در حال گذراندن مراحل نهایی تحقیقات و آزمایشات هستند.

به گزارش ایمنا، چین اعلام کرده که در حال رایزنی با سازمان جهانی بهداشت (WHO) است تا واکسن‌های کووید -۱۹ تولید این کشور برای مصرف جهانی مورد ارزیابی قرار گیرد. متخصصان چینی در عین حال اظهار داشتند که واکسن کروناویروس تحت آزمایش در مؤسسه بیولوژی پزشکی چین در مراحل اولیه تحقیقات، ایمن بوده است.

در این بررسی‌ها مشخص شد که تزریق این واکسن با واکنش‌های منفی شدید همراه نبوده است. از جمله بیشترین و شایع‌ترین واکنش‌های منفی در بیماران دریافت کننده این واکسن می‌توان به درد خفیف، احساس خستگی ضعیف، قرمزی، خارش و ورم در اطراف محل تزریق اشاره کرد.

همچنین تزریق این واکسن با واکنش‌های ایمنی در افراد همراه بوده است. به گفته محققان تمامی اطلاعات به دست آمده در این آزمایش حمایت کننده ایمنی این واکسن و مشوقی برای انجام مطالعات بیشتر در رابطه با کارایی آن در آینده است.

صدها هزار نفر در گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر در چین واکسن‌های تولید شده این کشور را با وجود به اتمام نرسیدن آزمایشات بالینی دریافت کردند که در ابتدا با نگران‌هایی در میان کارشناسان همراه بود هر چند اکنون این نگرانی‌های تا حدودی برطرف شده است. چین مذاکرات اولیه را با سازمان جهانی بهداشت آغاز کرده تا همچنین واکسن‌های تولید این کشور به لیست مصارف اضطراری اضافه شود.

لیست مصارف اضطراری "سازمان جهانی بهداشت" این امکان را می‌دهد که واکسن‌ها و درمان‌هایی که هنوز مجوز نگرفته‌اند ارزیابی شوند تا استفاده از آنها در موارد اضطراری تسریع شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 448547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    ای خدا کی از این بلا و مصیبت رها میشویم کی واکسن به ایران میرسد