دانش‌بنیان‌ها با شرکای خارجی تعامل می‌کنند

شرکت‌های دانش‌بنیان شراکت با فناوران دیگر کشورها را هدف گرفته‌اند؛ این اقدام روند تجاری‌سازی بین‌المللی محصولات و خدمات را سرعت می‌بخشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بازارهای جهانی ارزش تفکر و خلاقیت با نوآوری در محصول و خدمات نمایان می‌شود و کشورها خریدار توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی هستند تا جایگاه خود را در اقتصاد دنیا بهبود بخشند.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک رایزنان فناوری، شرکت‌های مدیریت صادرات و کارگزاران تجاری برون مرزی در تلاش است تا دروازه بازارهای جهانی را به روی محصولات دانش‌بنیان باز کند؛ این کار توسط ۲۳ کارگزار برون مرزی صادراتی در سایر کشورها انجام می‌شود.

در حال حاضر ۱۸ کشور برای صادرات محصولات دانش بنیان، یافتن شریک تجاری و بازاریابی انتخاب شده‌اند. دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند به صادرات را در راستای فرآیند صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان به این کارگزاران متصل و از آن‌ها حمایت می‌کند.

این کار مسیر رشد و توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها را تسهیل می‌کند؛ اتفاقی که یکی از ضرورت‌های توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری است. در حال حاضر این دفاتر در ترکیه، آذربایجان، روسیه، چین، افغانستان، کنیا، مالزی، اندونزی، عراق، سوریه، لبنان، عمان، هند، اقلیم کردستان، ازبکستان، بلاروس و انگلستان راه‌اندازی شده است.

کد خبر 448542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.