تا سال ۲۰۴۰، نیمی از جمعیت جهان با کمبود شدید آب مواجه خواهد شد

نتایج یک پژوهش نشان داده است که دنیا با سناریوی فاجعه‌بار جابجایی اقوام رو به رو خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، انستیتوی جهانی «اقتصاد و صلح» گزارشی تحت عنوان «فهرست تهدیدات زیست محیطی -۲۰۲۰» را منتشر کرده است که باعث جنجال زیاد در اروپا شد. در این گزارش آمده است که به دلیل بحران اقلیمی و کمبود آب در کشورهای آسیا و آفریقا جابجایی اقوام رخ خواهد داد.

مراکز بین‌المللی تحقیقاتی Institute for economics and peace و انستیتوی اقلیم و صلح (Institute for climate and peace) گزارش مذکور را تهیه کردند. در این گزارش از تهدیداتی که دنیا با آن روبرو خواهد شد و در وهله اول تمدن غربی و مسائل مهاجران صحبت شده است که این موضوع با موضوع اکولوژیکی پیوند داده می‌شود.

نتایج این گزارش به قرار ذیل است:

- در نتیجه بحران زیست محیطی، تعداد پناهجویان «اقلیمی» می‌تواند تا اواسط قرن کنونی به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر برسد.

- نوزده کشور منبع خطرات بالای مهاجرتی در زمینه بحران زیست محیطی هستند که از جمله باید از افغانستان، سوریه، عراق، هند، پاکستان و چاد نام برد.

- کشورهای آفریقایی، صحرای جنوبی، خاورمیانه و آفریقای شمالی که در آنجا سطح بالای زادوولد به ثبت رسیده است بیش از دیگر مناطق با خطر بحران زیست محیطی مواجه هستند.

- تا سال ۲۰۴۰ میلادی، تا ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت دنیا، در ۵۹ کشور به سر خواهند برد که در آنجا کمبود شدید آب محسوس است. کشورهای چین و هند از جمله کشورهای با جمعیت بالا هستند.

- تا سال ۲۰۵۰ میلادی، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر با کمبود غذا مواجه خواهند شد که یک و نیم میلیارد بیش از زمان کنونی است.

- مبارزه به دلیل کمبود آب و غذا به ناچار وضعیت اجتماعی در کشورهای آسیایی و آفریقایی را وخیم خواهد کرد که موجب مهاجرت دسته‌جمعی به کشورهای پیشرفته خواهد شد.

- کشورهای آفریقا، خاورمیانه و آمریکای مرکزی از بیشترین پتانسیل مهاجرتی برخوردارند.

کد خبر 448394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.