به دام افتادن قاتل فراری در یزد کمتر از ۵ ساعت

دستگیری دو زن جیب‌بر حرفه‌ای در تهران، دستگیری کلاهبردار ۳۰ میلیاردی در کیش، به دام افتادن قاتل فراری در کمتراز پنج ساعت در یزد، مرگ تلخ جوان تهرانی در چاه ۱۰ متری و حمله زوج خلافکار به مامور پلیس افسریه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: اخیراً پرونده‌هایی با موضوع سرقت به شیوه جیب‌بری از شهروندان در اتوبوس‌های BRT به پایگاه سوم پلیس آگاهی رسیده بود که برای کشف و دستگیری سارقان، کارگروهی متشکل از مأموران سرکلانتری سوم و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه اقدام به اجرای طرحی مشترک کردند.

قاسم دستخال افزود: با زیر نظر قرار دادن نقاط آلوده و جرم‌خیز، مأموران کلانتری ۱۰۵ سنائی در حین مأموریت موفق به شناسایی و دستگیری سارقان جیب بر می‌شوند و در بازرسی بدنی از آن‌ها سه گوشی هوشمند و یک کارت مترو به هویت مشخص و تعدادی حافظه جانبی کشف شد.

وی ادامه داد: پرونده متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی با توجه به اسناد موجود و نداشتن مدارک هویتی به بازپرس شعبه شش دادسرای ناحیه شش تهران ارجاع داده شد و بر اساس دستور مقام قضائی متهمان روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به انکار متهمان به جیب‌بری در بررسی اسناد پرونده و انجام اقدامات پلیسی مالکان گوشی‌ها شناسایی شدند و بر سرقت اموالشان توسط متهمان، تاکید کردند.

وی گفت: در ضلع دیگر تحقیقات، کارآگاهان موفق می‌شوند هویت واقعی متهمان که دارای سوابق متعدد کیفری بودند را شناسایی کنند و با توجه به سرقت‌های اخیر ۲۰ نفر از مالباختگان پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با متهمان، آن‌ها را به طور دقیق شناسایی کردند.

دستخال افزود: متهمان وقتی خود را در معرض اسناد و ادله متقن کارآگاهان دیدند به جرم خود که ۲۰ فقره سرقت به شیوه جیب‌بری بود، اعتراف کردند؛ متهمان که ارتباط دوستی با هم داشتند، عنوان کردند که با استفاده از غفلت مسافران اتوبوس‌های خطوط BRT در زمان‌هایی که ازدحام جمعیت بود اقدام به جیب‌بری می‌کردند.

کلاهبردار ۳۰ میلیارد تومانی در کیش دستگیر شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش، اظهار کرد: شهروندی با مراجعه به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اعلام کرد برای اخذ تسهیلات ارزی با هدف سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به یکی از بانک‌های جزیره کیش مراجعه می‌کند و در رفت و آمدهای خود به بانک با فردی که خودش را کارشناس امور سرمایه گذاری معرفی می‌کند، آشنا می‌شود.

علی اصغر جمالی با اشاره به اینکه برای دریافت تسهیلات بانکی نیاز به ارائه ضمانتنامه است، گفت: این سرمایه گذار با حضور در دفترخانه اسناد رسمی، وکالت تام‌الاختیار سند یک قطعه زمین زراعی ۱۰ هکتاری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و حساب بانکی خود را به عنوان ضمانت بانکی و انجام امور اداری در اختیار کلاهبردار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه کلاهبردار مورد نظر به بهانه‌های مختلف و با سوءاستفاده از اطمینان مال باخته، رمزهای همراه و اینترنت بانک وی را دریافت کرده است، افزود: سرمایه‌گذار پس از مدتی با پیامک غیرفعال شدن همراه بانک و اینترنت بانک مواجه شده و موضوع را به اطلاع کلاهبردار می‌رساند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش تصریح کرد: کلاهبردار به سرمایه گذار اطمینان خاطر می‌دهد که برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی دسترسی به اینترنت و همراه بانک را غیر فعال کرده و پس از واریز تسهیلات دوباره آن را فعال خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کلاهبردار با سوءاستفاده از اعتماد سرمایه گذار و جعل نامه سربرگ یکی از بانک‌ها پرینت حسابش را ارائه و از واریز مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به این حساب مطلع می‌کند، افزود: متهم همچنین ادعا می‌کند که توانسته حواله قدرت جذب ۲۰۰ میلیارد ریالی برای سرمایه گذاری در جزیره کیش را با حمایت از بانک مرکزی دریافت کند.

جمالی با بیان اینکه فرد مال باخته مدتی بعد هنگامی که به بانک مراجعه می‌کند متوجه می‌شود اساساً وجهی به حسابش واریز نشده و به جعلی بودن پرینت حساب، نامه‌های ارائه شده و اعتماد بی‌جای خود به فرد کلاهبردار پی می‌برد، گفت: موضوع با حمایت دستگاه قضائی به صورت جدی در دستور کار پلیس آگاهی کیش قرار می‌گیرد و متهم دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی می‌شود.

به دام افتادن قاتل فراری در کمتر از ۵ ساعت در یزد

قاتل فراری در کمتر از پنج ساعت در یزد دستگیر شد. فرمانده انتظامی یزد در این زمینه گفت: با تلاش مأموران و همکاری مردم، قاتل فراری نزاع در دروازه قرآن شهر یزد، کمتر از پنج ساعت شناسایی و دستگیر شد.

عباسعلی بهدانی فرد افزود: در پی وصول خبر درگیری و قتل یک جوان در میدان دروازه قرآن یزد به پلیس آگاهی استان، مأموران به محل وقوع جرم اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور مأموران مشخص شد چند جوان یزدی با یکدیگر درگیر شده که در این درگیری یکی از آن‌ها به وسیله چاقو به قتل رسیده و فرد دیگری مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده است.

فرمانده انتظامی یزد اضافه کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و شیوه‌های پلیسی یکی از ضاربان را شناسایی کرده و در کمتر از پنج ساعت پس از ارتکاب قتل وی را دستگیر کردند، یکی دیگر از عوامل اصلی این درگیری شناسایی شده و دستگیری وی نیز در دستور کار قرار دارد.

مرگ تلخ جوان تهرانی در چاه ۱۰ متری

به دنبال تماس عابران‌پیاده با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط دو نفر در چاه، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه ۵۸ و گروه امداد و نجات سه را به محل حادثه واقع در محله ایثارگران شمالی، خیابان ایثار یک اعزام کرد.

مدیر منطقه دو عملیات آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: محل حادثه کانال آبی بود که در حاشیه خیابان قرار داشت و همچنین داخل این کانال، چاهی به عمق ۱۰ متر حفر شده بود.

بهنام ریاضی تصریح کرد: دو نفر به علتی نامعلوم و بدون توجه به خطرات این کانال به این مکان رفته بودند که ناگهان در چاهی ۱۰ متری که در عمق آن آب وجود داشت، سقوط کردند.

وی با اشاره به دشوار بودن راه دسترسی به عمق چاه برای نیروهای آتش‌نشانی، افزود: آتش‌نشانان با ابتکار عمل و با استفاده از ابزار نجات توانستند خود را به این دو شخص رسانده و آن‌ها را از داخل چاه خارج کرده و به بیرون آن انتقال دهند.

مدیر منطقه دو عملیات آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: پس از انجام معاینات اولیه توسط عوامل اورژانس، فوت یکی از این افراد تأئید شد، اما نفر دوم که زنده بود برای مداوا به سرعت به مرکز درمانی انتقال داده شد.

حمله خونین زوج خلافکار به مأمور پلیس افسریه

رئیس کلانتری ۱۵۶ افسریه گفت: به دنبال تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و گزارش درگیری واحد گشت کلانتری ۱۵۶ افسریه با دو سارق، بلافاصله تیم کمکی به اتوبان بسیج شمال به جنوب اعزام و مشخص شد، واحد موتورسوار کلانتری ۱۵۶ در حال گشت‌زنی بودند که به یک خانم و یک آقا مشکوک می‌شوند.

عبدالوهاب اعلایی ادامه داد: این دو نفر در حال خم کردن در خودروی پژو ۲۰۶ بودند و قصد سرقت از آن را داشتند که با حضور مأموران موتورسوار و دستور ایست، این دو نفر به صورت پیاده فرار می‌کنند و مأمور گشت نیز این ان‌ها را دنبال می‌کند، اما در ادامه مسیر و برای رهایی از دست پلیس، سارق مرد با تیغ جراحی اقدام به خودزنی کرده و خود را از ناحیه سر، صورت و گردن زخمی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سارق با تیغ به پای راست مأمور گشت نیز حمله می‌کند که باعث زخمی شدن وی می‌شود و در نهایت نیروهای کمکی با بکارگیری فنون دفاع شخصی سارق مرد و زن را دستگیر کرده و به کلانتری ۱۵۶ افسریه منتقل می‌کنند.

رئیس کلانتری ۱۵۶ افسریه تصریح کرد: پس از دستگیری سارقان، عوامل اورژانس نیز در صحنه حاضر می‌شوند تا به وضعیت سارق مرد که خودزنی کرده بود و همچنین مأمور گشتی آسیب دیده رسیدگی کنند و پس از معاینه مشخص شد سارق آسیب چندانی ندیده و به صورت سرپایی درمان شد، اما مأمور گشت که از ناحیه پا آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل شد.

کد خبر 448300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.