پرواز ترکیه از سر گرفته می‌شود+ جزئیات

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به برقراری مجدد پروازهای ایران و ترکیه گفت: ایرانی‌ها به قصد تجارت و بیزنس بلیت ترکیه را خریداری می‌کنند و خرید آن با انگیزه‌های تفریحی به ندرت دیده می‌شود.

به گزارش ایمنا، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به برقراری مجدد پروازهای ایران و ترکیه با دو پرواز در روز اظهار کرد: طبق توافقات انجام شده، قرار بر این است که روزانه دو پرواز بین ایران و ترکیه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با داشتن تست منفی کرونا انجام شود که یکی از این پروازها را ترکیش ایرلاین و یکی دیگر را شرکت‌های هواپیمایی ایرانی انجام دهند.

وی با بیان اینکه تقاضا سفر از ایران بیشتر از ترکیه است، ادامه داد: اغلب مسافران ایرانی با اهداف تجاری و بیزینس بلیت ترکیه را خریداری می‌کنند و به ندرت مسافران با انگیزه‌های تفریحی بلیت ترکیه و استانبول را خریداری می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به قیمت بلیت به ترکیه اظهار کرد: قاعدتاً با محدودیت در عرضه و رشد تقاضا، قیمت بلیت هم افزایش می‌یابد از سوی دیگر امروز نرخ دلار ۲۹ هزار تومان است و نرخ ارز اثر مستقیم را بر روی تعیین قیمت بلیت هواپیما دارد و بخش عمده‌ای از قیمت تمام شده بلیت هواپیما متأثر از نرخ ارز است. قطعاً اگر نرخ ارز کاهش یابد شاهد کاهش نرخ بلیت هواپیما هم خواهیم بود.

اسعدی سامانی افزود: البته در حال حاضر قیمت بلیتی که ترکیش ایرلاین برای این مسیر در تاریخ ۲۷ مهرماه به فروش گذاشته پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که این رقم برای تاریخ یازدهم آبان ماه به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: احتمالاً از فرودگاه‌های شهرهای دیگر مانند تبریز هم پرواز به ترکیه داشته باشیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 448178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.