شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قطعی نیست

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: نظرسنجی‌های فعلی در آمریکا نشان از پیروزی قطعی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری دارد، اما باید توجه داشت تنها قشر تحصیل‌کرده در این نظرسنجی‌ها شرکت کرده و بسیاری از شهروندان رأی خود را مخفی می‌کنند؛ بنابراین احتمال شکست ترامپ در انتخاب ریاست جمهوری قطعی نیست.

مهدی نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد احتمال تمرد دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: ساختار انتقال قدرت در ایالات متحده آمریکا بسیار قدرتمند است؛ بنابراین ترامپ توانایی نپذیرفتن نتیجه انتخابات را ندارد.

وی افزود: در حال حاضر دونالد ترامپ آرای پستی را مهمترین عامل تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌داند؛ زیرا شمارش آرای پستی ممکن است طولانی باشد و در این راستا ترامپ هشدار تقلب از سوی دموکرات‌ها را داده است که به نظر می‌رسد سعی دارد با مطرح کردن آن صلاحیت انتخابات را زیر سوال ببرد.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: قانون اساسی ایالات متحده آمریکا به صورتی تدوین شده که انتخابات به دموکراسی پوپولیستی تبدیل نشود؛ بنابراین در صورتی که اختلاف تعداد آرای الکترال بین دو کاندیدا زیاد باشد، ترامپ نمی‌تواند مدعی تقلب در انتخابات شود.

نجف زاده در پایان خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌های فعلی در آمریکا نشان از پیروزی قطعی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد، اما باید توجه داشت تنها قشر تحصیل‌کرده و روشنفکر در این نظرسنجی‌ها شرکت کرده و بسیاری از شهروندان آمریکایی رأی خود را مخفی می‌کنند؛ بنابراین احتمال شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قطعی نیست.

کد خبر 448044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.